May 24, 2001
Det finns ett litet fel med programmet bara, eller ja, det är inte programmets fel egentligen..
Grejen är att om man har Via chipset + 686B southbridge + SBLive kommer denna lilla program att trigga 686B buggen rätt hårt och det mesta som skrivs till disken kommer att bli korrupt.
Har man ingen SBLive eller har man diskarna kopplade till nån annan kontroller (RAID kontroller t.ex.) så är det ingen fara.
March 4, 2001
On 2001-08-29 00:17, Donan Fear wrote:
Det finns ett litet fel med programmet bara, eller ja, det är inte programmets fel egentligen..Grejen är att om man har Via chipset + 686B southbridge + SBLive kommer denna lilla program att trigga 686B buggen rätt hårt och det mesta som skrivs till disken kommer att bli korrupt.
Har man ingen SBLive eller har man diskarna kopplade till nån annan kontroller (RAID kontroller t.ex.) så är det ingen fara.
Kör både 686B chipset och SBLive och det fungerar perfekt...inga bunggar och inget konstigt ljud....tror du blandar ihop denna grej och BIOS registret 52 som kan orsaka det du pratade om.
July 18, 2001
När jag använder vcool så kan jag inte lyssna på musik. det bara skrålar och man hör inte ett skvatt av låten, men när jag spelar så låter det normalt.
ska det vara så, alltså att cpu:n idlar så mycket att den inte kan få ljudet att låta normalt eller är det bara en bugg??
annars är det ett bra program.
försökte prova med cpuidle men det stod bara att jag var tvungen att registera(30 dagars test ver.), aldrig använt programmet förut.
Läs detta Mist och var nöjd med att jag har motionerat så jag orkar flytta händerna över hela tang. bordet!!
February 4, 2001
On 2001-08-29 00:17, Donan Fear wrote:
Det finns ett litet fel med programmet bara, eller ja, det är inte programmets fel egentligen..Grejen är att om man har Via chipset + 686B southbridge + SBLive kommer denna lilla program att trigga 686B buggen rätt hårt och det mesta som skrivs till disken kommer att bli korrupt.
som tur e så kör jag c: på hdd kontroller kortet... förr hade jag problem me sb live kortet o MB fast det verkar ha löst sig nu när jag installerde programet
May 24, 2001
On 2001-08-29 07:07, Daniel R wrote:
Kör både 686B chipset och SBLive och det fungerar perfekt...inga bunggar och inget konstigt ljud....tror du blandar ihop denna grej och BIOS registret 52 som kan orsaka det du pratade om.
Jadu.. Det är precis den register som VCool ändrar, kolla bara under "details" på deras hemsida...
Men buggen händer inte på alla system, bara på några, men om du hade buggen innan och har patchat bort det, kommer den tillbaka om du använder programmet. Mitt Sblive började "bubbla" som f-n när jag körde programmet, gick inte att spela upp nåt...
April 6, 2001
Jaha, det funkar fint för mig också det här. Från 47 till 37 grader idle. Dock en fetebugg bara. Märkte att datorn frös några sekunder då och då efter jag startade programmet. Det visade sig att det får volttalen att balla ur fullständigt. Man blir mer eller mindre sjösjuk av voltdiagrammet i ASUS probe. Ibland görs det rejäla djupdykningar i volttalet och då stelnar datorn!! Dessa oregelbundheter försvann direkt när jag stängde av skiten(Vcool).
Nån som haft samma problem??
Diamond Viper II 32mB
IBM Deskstar 75 GXP 30gB
SB Live!
Taisol CGK 742 + Papst 8412 Ngml + Arctic Silver
Pioneer DVD 105s + Acer 12x
[ Detta Inlägg ändrades av: Ken Shabby den 2001-09-09 23:43 ]
1 Guest(s)