November 8, 2001
Verkar vara Moderkorter som har gått åt h*****e för mig. Eller kan det vara minnenna som gått åt fanders? Det som händer när jag startat datorn är att Hårdiskarna startar till bara. Har testat att tagit bort batteriet på MK å satt tillbaka det igen. Men det blir lika då med. Faan vikken otur man kan ha asså.
November 8, 2001
systemet:
Ett Asus A7V Moderkort.256sdram(133). Åskfågel 1200mhz. Geforce 2 Mx kort (lite klåkkat oxå)(men har testat ett annat GFXkort)Var å klåkkade i Biosen till 1365mhz startade sen om å då funkade det. Men ställde om till 1320mhz istället, Å då startate inte burken nå mer. Det som händer när jag startar än att bilden på skärmen är svart men Hårdiskarna laddar till typ.
April 10, 2001
Min första tanke är att du har klockat ett snäpp för långt. Du har kanske ej tillräklig kylning då vi vet att en åskfågel som du kallar det allstrar mycket värme. Prova med bättre kylning. Om du inte har det. Ta ut cmos battertiet en stund, sätt tillbaka och det skall fungera igen. Såvida du inte har bränt processorn, då är det inte mycket mer att göra än att skaffa en ny.
November 2, 2001
Tror inte det e något fel!
Jag hadde ett a7v o det var helt knäppt när man klocka för mycket o skulle cleara bioset!
Jag brukade plocka bort dom 3 första byglingarna vid voltbryggan..alltså där man ställer in strömstyrkan till prollen..o sen starta o då brukade den pipa lite..sen stängde jag av satte tebax byglingarna o satte på skiten igen då funkade den!
Mobile2400+@2512,sapphire9800pro@xt,512ocz-el-pc3200,nf7-sv2.0,maze4cpu,maze4gpu,antec550w
1 Guest(s)