December 6, 2004
Tjaa som topicen lyder, har någon annan råkat ut för det?
Jag har en pump från Thermaltakes Bigwater Vattenkylningsset. Bubblor i vattenblocket brukar pumpas vidare tills dem hamnar i pumpen görs i det längre. Det var så jag märkte att pumpen inte arbetar.
Vet att pumpen har ström för den flashiga dioden i den lyser.
Hoppas naivt att någon har en mirakellösning så jag slipper skicka tillbaka pumpen/(kanske hela setet). Tar ju evigheter. =(
Tack
November 4, 2001
ALtså åker bubblorna runt i systemet men stannar i pumpen måste ju pumpen fungera annars skulle bubblona inte åka runt?
Att bubblorna "stannar" i pumpen beror oftast på hålrum samt att impellern hammrar ner bubblorna så man knappt ser dom.. Ser bara ut dom en dimma nästan.
September 10, 2004
Är problemet att du INTE har LUFT i systemet?
Är problemet att du HAR LUFT i systemet som accumulerats i PUMPEN så den inte kan pumpa runt vattnet?
Är problemet att PUMPEN har stannat och att LUFTBUBBLOR inte cirkulerar när vattnet ej cirkulerar?
"Otydlig" var lite av ett understatement 🙂
December 6, 2004
^^
Okej, vattnet(i slangarna) till radiatorn är kallt.
Vattnet i slangarna precis intill vattenblocket är varmt som fa*n, även vattenblocket är asvarmt.
Såg bubblor i vattenblocket, så jag antog att pumpen la av.
Bekräfta detta genom att kolla på vattennivån i pumpen/tanken(2 in 1 i bigwater systemet), som låg helt stilla. Den brukade vibrera när systemet funkade.
Fanspeed brukade ge cpuvärden på 40-50 grader beroende på arbetsbörda, nu visar den 70-80 grader och datorn stänger ner sig.
Så, bigwaters vattenblock är ingen bra passiv fläns :P.
Anyways, jag har fått rätt i ett tidigare ärende då jag skickat tillbaka hårdvara, så jag känner mig förtrogen med att skicka även skicka tillbaka pumpen och hela systemet.
tack för mödan iaf =).
1 Guest(s)