March 27, 2003
När jag kollar i BIOS så kan jag inte klocka min cpu, kan det vara nån inställning i bios (har inte kollat så noga) lr nåt fysiskt på cpu:n lr nån jumper man ska flytta på kanske???????? (Kortet e 1,5 år gammalt utan updatat bios vågar inte updata för alla säger att det kan gå åt helvete)
February 1, 2003
Du behöver se till att JVID eller vad den heter(sitter uppe till vänster under nätagget) är öppen, då kan du använda jumprar för att ändra mutipeln. FSB:n ändrar du i biosen genom att sätta FSB spd till manual.
Med detta mb suger när det gäller överklockning, jag kom bara till 1533 med min 1333:a Multiplel över 11 gick inte att använda och FSB klockning funkade inte.
Stabiliteten på 1466 och 1533 var inte den bästa heller.
Måste antagligen byta nu när min XP 2100+ dyker upp på måndag.
EDIT: JVID(till vänster uppe vid minnesmodulerna) styr CPU Core voltage och bör vara stägd för att man skall kunna ändra volten till cpun. Den jag menade innan jag kollade manualen heter JFID (uppe vid ATX kontakten)och när den är öppen så kan man ändra mutiplen, om din 1333:a är upplåst.
April 1, 2003
mANgOO' wrote: När jag kollar i BIOS så kan jag inte klocka min cpu, kan det vara nån inställning i bios (har inte kollat så noga) lr nåt fysiskt på cpu:n lr nån jumper man ska flytta på kanske???????? (Kortet e 1,5 år gammalt utan updatat bios vågar inte updata för alla säger att det kan gå åt h*****e)
hm..jag har samma moderkort..ja lyckades klocka via bioset! det finns en inställning där så man kan ändra hastigheten..kommer dock ej ihåg vart. sök
det finns några roliga jumprar på kortet...men lek ej med dom..det misstaget gjorde jag..= död dator... 🙄
2 Guest(s)