September 1, 2002
O M F G ?!
Att man aldrig kan ge sig. För hög VCore sabbar ju en del verkar det som.
Tänkte försöka nå 3,5GHz-strecket. Även fast jag redan hade 1,75vcore @ 3,42GHz. Ökade till 1,85 .. bootade i 3,51 (Fsb 195) sen frös allt.
Reboot, nada. Clear Cmos, nada. Bytte prolle, går i gång. Byter tillbaka, nada.
Så det verkar som om den lilla krabaten fått evig sömn. Tur att man hade en P4 1,6GHz hemma :arg:
Borde ju garanterat ha stannat när den fungerade som bäst. 3,33GHz@1,6V
Nåja, det jobbiga är att man inte lär sig av sina misstag. Kommer garanterat att göra om det 😀
Men tänk på det gott folk, VCore DÖDAR. heh ..
EDIT: Woooooohoooooo! Fsb:n var inställd på 100 och då går inte min 133:a i gång! Ändra BIOS med 1,6GHz:arn (100) till 133 sen bytte jag prolle och sen funkade fanskapet igen! I bland är man ju bra körd i skallen! Man kanske skulle kolla _ALLA_ lösningar innan man betraktar saker som döda 😉 TÄnk om doktorer skulle göra samma sak 😀
*Glad igen* Nu ska vi se vad vi kan göra ... hehe :rollsmile:
3,5G here I come ?! 😀
September 1, 2002
Woooooohoooooo! Fsb:n var inställd på 100 och då går inte min 133:a i gång! Ändra BIOS med 1,6GHz:arn (100) till 133 sen bytte jag prolle och sen funkade fanskapet igen! I bland är man ju bra körd i skallen! Man kanske skulle kolla _ALLA_ lösningar innan man betraktar saker som döda TÄnk om doktorer skulle göra samma sak
*Glad igen* Nu ska vi se vad vi kan göra ... hehe :rollsmile:
3,5G here I come ?! 😀
Då kan jag lägga stålarna på pilsner i stället! :gasp:
January 7, 2003
Dinos wrote: O M F G ?!
Att man aldrig kan ge sig. För hög VCore sabbar ju en del verkar det som.
Tänkte försöka nå 3,5GHz-strecket. Även fast jag redan hade 1,75vcore @ 3,42GHz. Ökade till 1,85 .. bootade i 3,51 (Fsb 195) sen frös allt.Reboot, nada. Clear Cmos, nada. Bytte prolle, går i gång. Byter tillbaka, nada.
Så det verkar som om den lilla krabaten fått evig sömn. Tur att man hade en P4 1,6GHz hemma :arg:
Borde ju garanterat ha stannat när den fungerade som bäst. 3,33GHz@1,6V
Nåja, det jobbiga är att man inte lär sig av sina misstag. Kommer garanterat att göra om det 😀
Men tänk på det gott folk, VCore DÖDAR. heh ..
EDIT: Woooooohoooooo! Fsb:n var inställd på 100 och då går inte min 133:a i gång! Ändra BIOS med 1,6GHz:arn (100) till 133 sen bytte jag prolle och sen funkade fanskapet igen! I bland är man ju bra körd i skallen! Man kanske skulle kolla _ALLA_ lösningar innan man betraktar saker som döda 😉 TÄnk om doktorer skulle göra samma sak 😀
*Glad igen* Nu ska vi se vad vi kan göra ... hehe :rollsmile:3,5G here I come ?! 😀
Är det en 2.4?
vad har du fär stepping?
2 Guest(s)