March 17, 2003
silke wrote: det kan vara kyl tape eller att det blir vacum ifall det e kylpasta. i sådana fall så e det bara att dra, läskligt som fan!
men om den verkligen är limmad så e det ju ganska hopplöst utan att ha sönder nåt eller?
hmmm jo det finnas alltid en risk men jag kanske kan ha kvar ykaren men då köper jag minnes kylare 😉
jag kommer ändå upp i 315 på core med än vad 9700inte pro har som standard 8)
September 19, 2002
Lägg kortet i en antistatpåse, och tillslut den ordentligt. Försök få så nära vakum du kan i påsen. Lägg sedan alltihop i frysen ett tag. Ta sedan ut kortet ur påsen, plocka fram ett rakblad och försök få in rakbladet under kylflänsen, du borde få loss flänsen på detta sätt. Detta är nog det bästa sättet att få loss saker som sitter fast med värmeledande lim såsom arctic silver adhesive & dylikt.
September 19, 2002
Det är olika. Vissa tillverkare levererar med kylpasta och skruvanordning, vissa tejpar med värmeledande tejp samtidigt som det finns dom idiotiska tillverkare som limmar fast allt. Om det bara är kylpasta är det bara att slita, är det något av de andra fallen så kör frys-"tricket". Funkar i vilket fall.
1 Guest(s)