December 10, 2001
Tjosan,
Jag är på väg att skaffa mig ett Radeon 9500 Pro, men jag vet inte riktigt vilket jag ska skaffa, då jag vill överklocka kortet, och därför vill ha ett med bra kylning. Vilka Radeon 9500 Pro kort som har bra kylning vet jag inte, vilket är skälet till varför jag vänt mig till er. Så, vilket Radeon 9500 Pro kort ska man köpa om man vill överklocka?
Om det inte finns några kort med bra kylning, vilket kort skall man då köpa och modda? Vart kan man få tag på grafikkortsdelar billigt? Beställer helst både ett grafikkort och delar från samma affär.
Tacksam för svar, era lymmlar...
December 10, 2001
Hmm.. Tja, jag tror faktiskt det står mellan HIS Excalibur och Sapphire. Vilket ska man ta? Enligt recensionen kan man överklocka ett HIS Excalibur 9500 Pro rätt mycket. Sapphire har jag inte hört något om, men jag vet att man får ett väldigt trevligt programt till det kortet.
August 22, 2005
Min kylning till mitt Sapphire gick sänder efter typ en vecka... Hade endast satt i kortet i datorn och installerat. Sen efter en vecka när jag spelade UT2k3 så började det bli olika färger och bilden började hacka och då öppnade jag lådan och kollade om den fläkten snurrade men den hade dött. Inte bra på ett nytt kort. Kanske fick ett måndagsexmeplar 😀
July 20, 2001
hercules är det företaget med bästkylning, dom brukar dock vara dyrast
jag skulle kolla vart dom billigaste 9500pro korten finns och sedan skulle jag gämföra det med det billigaste hercules kortet, och efter det kan man kolla om det är värt prisskilnaden
det jag vill komma till är att hercules korten kanske är bäst, men är dom 400kr bättre än ett ett HIS tex (400kr var en gissning från mig)
för det enda som skiljer HIS och Herculeskorten förutom färgen är just kylningen, det är värt att hålla detta i bakhuvudet
sedan så borde du även kolla om det inte finns nått 9700 att beställa, för ett billigt 9700 kan ligga under dom dyraste 9500pro, och 9700 har ju trots allt dubbla minnesbandbredden gentemot 9500pro
May 8, 2003
Spyder wrote: Ledsen att säga det men ATIs referens kylning är bättre än på HIS korten enligt många så skulle inte köpa ett såntóm jag vore dig
Han kanske menar att det kan vara möjligt att för mellanskillnaden köpa bättre kylning till HIS-kortet än det sitter original på Herculeskortet?
2 Guest(s)