June 24, 2004
på det club3d radeon 9800pro 128mb jag hade för någon månad sedan kunde jag klocka upp coren till runt 420 innan jag fick artefakter i Mother Nature i 3Dmark (minnet fick jag väl upp till 360x2 nånstans). Men så gav sig fläkten och jag fick ett helt nytt kort på garantin. Men med detta (exakt likadant kort) kommer jag inte över 389.25 på coren utan att få artefakter. Minnet har jag dock kommit upp i till 364.50x2. Nån som har någon aning varför, kan det vara så enkelt att det är ett måndags ex?
jag använder Rage 3D Tweak 3.9b för att klocka (testar nu ATi Tool nu som efter 30 min endast har sänkt coren med ca 10 MHz) och kör med Catalyst 4.7.
btw, jag kommer inte över 5700 3dmarks. förr kom jag något över 6100 har jag för mig (se sign), jag har gjort så gott jag kunnat för att optimera BIOS och annat.
June 24, 2004
Death On Wings wrote: Kan ju va så att kylningen får dålig kontackt med gpun.
Jag lägger alltid om pastan på graffe korten jag köper, vem vet vilken torr skit de använder.
jo jag har också tänkt på det.. men jag ska snart köpa zm80D-hp (zalmans senaste passiva) + några fläktar. men om det är ett måndagsex så hjälper väl inte det så mycket, jag får väl hoppas på att kylarn bara är dåligt ditsatt.
June 30, 2004
ocz wrote: [quote=Dracman]hehe varför bara inte användda en CPU kylare?? det funkar fin fint... flänsen är inte ens varm. håller på att design en bra kylning till mina minnen på graffet..
Blir den visst 😛 Iaf om den har bra kontakt
den blir inte alls det varm... du får ju ha en fläkt med som går på lågvarv.
plu rät storlek på flänsen
March 14, 2004
Dracman wrote: ja en jag har nu en fette fläns och den är inte varm.. (kör inte klockat nu heller)
9600 korten blir inge varma alls.
Sen så blev mitt Leadtek Ti4600 som jag hade en cpufläns på sig ganska så varmt. Men det överklockade bättre med den än med stockkylningen(stor macka med 2 fläktar 🙂 ), det måste ju visa att den har kontakt..? Det kanske låg på 45*c
1 Guest(s)