April 16, 2003
Jag hade tänkt införskaffa vattenkylning inom en snar framtid och montera det i mitt Antec SLK 3700 AMB ( http://www.antec-inc.com/us/pr.....odID=93700 ).
Jag hade velat montera radiatorn på 120mm fläkten som sitter på fläktplatsen baktill. Jag tror radiatorn kommer att ta emot dörrsidan. Så då har jag börjat fundera på om det går att skära ut ett hål i taket och skruva fast släkt och radiator där.
Men funkar det? Blir det för mycket för pumpen att pumpa runt?
Jag är osäker på vad jag kommer ha för prylar men det lutar åt ett Asetek Waterchill paket.
November 4, 2001
har asetek sjölv (modifierat).. pumpen klarar ju runt 2m så det är ABSOLUT inga problem,
Hydor L20 är starkare än enheim 1048 pumpen.
Hydor L30 är starkare än 1250 pumpen.
Men varför skulle du inte kunna ha radiatorn där. radiatorn är bara några mm större än fläkten förutom där där nipplarna sitter.
I värsta fall sätter du radiatorn på utsidan va lådan så kan den ju inte ta imot "lådsidan". Sen om du väljer att ha fläkten på in eller utsida spelar mindre roll...
Lycka till!
April 16, 2003
SuperNova wrote: Men varför skulle du inte kunna ha radiatorn där. radiatorn är bara några mm större än fläkten förutom där där nipplarna sitter.
I värsta fall sätter du radiatorn på utsidan va lådan så kan den ju inte ta imot "lådsidan". Sen om du väljer att ha fläkten på in eller utsida spelar mindre roll...
om jag har förstått det rätt så är Black Ice radiatorn som kommer med paketet är 133mm bred, alltså 13mm bredare än än fläkten. Vilket inte ger mycket på varje sida och fläkten är monterad ruskigt nära sidan.
Men det där du sa om att montera den utanför på baksidan hade jag inte ens tänkt på. 🙂 Smart, tänkt.
2 Guest(s)