Radiator montering|Överklockning, rekord och benchmarks|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Radiator montering
McFatty
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 357
sp_UserOfflineSmall Offline
1
February 22, 2004 - 9:36 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag hade tänkt införskaffa vattenkylning inom en snar framtid och montera det i mitt Antec SLK 3700 AMB ( http://www.antec-inc.com/us/pr.....odID=93700 ).
Jag hade velat montera radiatorn på 120mm fläkten som sitter på fläktplatsen baktill. Jag tror radiatorn kommer att ta emot dörrsidan. Så då har jag börjat fundera på om det går att skära ut ett hål i taket och skruva fast släkt och radiator där.

Men funkar det? Blir det för mycket för pumpen att pumpa runt?
Jag är osäker på vad jag kommer ha för prylar men det lutar åt ett Asetek Waterchill paket.

Pojo
Member
Medlem
Forum Posts: 2239
550952
February 22, 2004 - 9:55 pm
sp_Permalink sp_Print

I taket går det nog att skruva fast om du köper ett bättre paket borde nog pumpen klara saken.

SuperNova
Member
Medlem
Forum Posts: 3839
550958
February 22, 2004 - 10:08 pm
sp_Permalink sp_Print

har asetek sjölv (modifierat).. pumpen klarar ju runt 2m så det är ABSOLUT inga problem,
Hydor L20 är starkare än enheim 1048 pumpen.
Hydor L30 är starkare än 1250 pumpen.

Men varför skulle du inte kunna ha radiatorn där. radiatorn är bara några mm större än fläkten förutom där där nipplarna sitter.
I värsta fall sätter du radiatorn på utsidan va lådan så kan den ju inte ta imot "lådsidan". Sen om du väljer att ha fläkten på in eller utsida spelar mindre roll...

Lycka till!

McFatty
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 357
550973
February 22, 2004 - 10:24 pm
sp_Permalink sp_Print

SuperNova wrote: Men varför skulle du inte kunna ha radiatorn där. radiatorn är bara några mm större än fläkten förutom där där nipplarna sitter.
I värsta fall sätter du radiatorn på utsidan va lådan så kan den ju inte ta imot "lådsidan". Sen om du väljer att ha fläkten på in eller utsida spelar mindre roll...

om jag har förstått det rätt så är Black Ice radiatorn som kommer med paketet är 133mm bred, alltså 13mm bredare än än fläkten. Vilket inte ger mycket på varje sida och fläkten är monterad ruskigt nära sidan.

Men det där du sa om att montera den utanför på baksidan hade jag inte ens tänkt på. 🙂 Smart, tänkt. laugh

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 319
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL