March 8, 2004
tänkte sätta en radiator på utsidan av väggen och sedan dra slang/rör in genom huset till datorn, det handlar om ca 3m, vad bör man ha för pump till detta? Resultatet under vintern borde vara rätt okej om jag kör men glykol, men finns det riska att radiatorn fryser sönder eller så?
Funkar det med radiatorn på utsidan?
Ska jag använda slang eller rör från radiatorn till pumpen?
Vad för pump ska jag inhandla?
March 8, 2004
March 8, 2004
March 8, 2004
July 18, 2003
Låter ju nice, väntar på blider!
LianLi PC60 + TruePower 430W, Asus A8N-SLI, AMD Opteron 146 (2000@3000), 2x Corsair XMS PC3200C2 512Mb, Asus N6600GT 128 Mb PCI-E, 1 TB, 2x19" TFT
IBM Thinkpad T60
"Man slutar inte att leka för att man blir gammal, man blir gammal när man slutar att leka"
April 14, 2003
_bushman_ wrote: Du tror inte att du kommer ha lite varm prolle på sommaren? 😀
Sätta upp det till vintern?
Sätter han den så att den är skuggad lär det inte bli några problem, det skiljer inte många grader (om ens någon) på inne- och utomhustemperaturen en riktigt varm sommardag.
March 8, 2004
Sant, det kan ju bli ner mot -30grader men vadå? glykol...
Men de skulle ju vara pumpen då typ metallen i den som spricker.
Ska leta en bilpump på skroten, den borde väl fan klara det. Man har ju bilen igång även på vintern ju 😀
Kanske man hittar en radiator där också..
Men vad kan man göra mot kondensen som lär bildas på slangarna och blocken?
March 8, 2004
March 8, 2004
May 28, 2004
Pumpar till dammar är trevliga för dom är ju konstruerade för att jobba utomhus och dom håller ju hur länga som helst, i motsats till t.ex en spolarvätske pump som säkert inte håller mer än en timme o som låter 👿 mycke. Glykol ska man va väldigt försiktig med för om du inte har ett helt slutet system så kommer det att börja fräta på grejerna, t.ex om du får en enda droppe på graffekortet så är det mycket o bra. Kör med sprit i stället. En dunk hemmastampat borde funka bra.
1 Guest(s)