August 16, 2002
men du, ha en radiator MED en fläkt, o sen på natten stänger du av den... inge mer med det... en polare kör en p4 2,4 ghz oklockad så... asså cputempen går upp typ 10 grader eller så, till typ 40... om du inte ska köra typ nåt som håller prollen maxad hela tiden så kan du lika gärna göra så
July 23, 2001
Nu har jag inte använt mig av en kylskåpsradiator, men eftersom dom är designade för att jobba i rumstempratur tillsammans med en kompressor så borde det inte vara några problem. För det är ju ytan på radiatorn som är viktig. Men jag skulle tro att en bil eller en motorcykel radiator är bättre än kylskåps. Då dom designats för att släppa av sig mer värme på mindre yta. Du sparar säkert en hel del plats på det också.
Drömmen vore om man fick tag på en helikopter radiator! Dom är stooora 80cm breda och 1 m höga eller någe sånt. Men dom är dyyyra!
July 23, 2001
lol köp en sån du och se vart pengarna tar vägen, en helikopter radiator är iaf överkommlig och högeffektiv. Då en helikoptermotor hela tiden toppar vartalet på motorn, motorn går alltså på högsta varv ständigt. Jo jag har sett större radiatorer i industri och lastbils sammanhang, men att ha en industriradiator kom igen. Som dessutom kommer att täcka hela väggen i vardagsrummet är inget jag skulle vilja ha.
Oj den rosta sönder! Spring! Här kommer syndafloden! 🙂
July 23, 2001
Keffing: Det där beror på lastbilens storlek och motorstyrka, som exempelvis en gruvlastare har ju en större radiator än en Scania standard truck. Men jag upplevde den större än en standard lastbilsradiator när jag såg den och den är lätt som luft. Troligen är den gjord helt i flygplans aluminium för viktens skull. Jag hade inget måttband så jag kunde inte avgöra storleken på plats.
1 Guest(s)