March 27, 2003
har själv gjort så som du tänker göra, e inte alls nöjd! självklart e d bra att kylarn på toppen för d e ju itte lätt å få plats me den i lådan .
har tänkt lite nu i efterhand å tror d bästa e att:
1 bara göra hål för slangarna
2 ställa upp kylaren så fläktarna tar luften från rummet bara (så man itte gör hål för fläktarna i toppen som ja gjort för då drar dom varm luft från lådan lr drar in varm luft från kylarn)
3 e nog bäst om du köper 2st 90 graders plast skarvar oxå
men d e ju min åsikt O.A.O.
November 4, 2001
då har kör waterchill (cpu, vga, chipset) finns det inte så mycket kvar som värmer luften, har man sedan som jag en bra luftgenomströmmning i lådan så är det inga problem....
menar utseendet måste man också tänka på.... 2° lägre och då ska man ha radiatorn ligga halvtaskigt på taken av chassit? nenne
March 27, 2003
SuperNova wrote: då har kör waterchill (cpu, vga, chipset) finns det inte så mycket kvar som värmer luften, har man sedan som jag en bra luftgenomströmmning i lådan så är det inga problem....
menar utseendet måste man också tänka på.... 2° lägre och då ska man ha radiatorn ligga halvtaskigt på taken av chassit? nenne
grejerna utvecklar fortfarande värme även dom e vattenkylda å sen brukar man ha hdds å minnen som utvecklar värme, har jag iaf
tror itte han ska ställa ut datorn i en skönhetstävling heller å sen kan man ju skruva/limma fast kylarn på lådan, vet itte hur du gör men man brukar ju itte sätta fast grejer "halvtaskigt"
sen kan du ju läsa i min tråd: "men d e ju min åsikt"
O.A.O.
November 23, 2003
Så här har jag placerat min radiator.
June 3, 2001
Jag har placerat min fram fast men ett litet mellanrum och en styrplåt så varmluften efter radiatorn inte går in i lådan och kallluft går in under radiatorn lite svårt att förklara men det fungerar rätt bra eftersom varmluft stiger uppåt. Blev väl några graders förbättring i lådan utan att försämmra vattenkylningen.
1 Guest(s)