November 18, 2002
Hej!
Har haft problem med kylningen nu ett tag, typ 65 grader i idle och upp till 80 grader under belastning (enligt motherboard monitor) med en silent copper 2 cpu fläkt på en 2600+(barton). Ska till datorafären imorgon och fråga vad det är för fel. Tänkte dock om ni kunde ge mig lite råd på en fläkt som är effektivare, men också ganska tyst. Kommer inte att överklocka något, men temperaturen borde väl inte vara så högt som jag har nu.
Vad tycker ni?
December 31, 2001
Min xp 2100 palomino kom aldrig över 65 grader i full load med kylaren som följer med i box packetet så jag är tveksam att du kan ha moterat kylaren rätt.
Eller så är det så att dina mätare visar fel.
Ta och känn på fänsen omden är varmt... är den inte det så har du antingen monterat fel eller så har du fel på mätarna.
July 18, 2003
håller med death on wings fullständigt..om den är kall är det bara att gå till affären som monterade ihop den och säga att ni får ta och montera om kylaren... nämn då också att den går så pass varm m.m. du har rätt till att de ska fixa till deras egna felmontering.. jag råkade ut för en värre sak på min första egna dator... företaget som byggde den (P4 1,3 tacka gud för det var en P4:a) glömde sätta i fläktkontakten.. och glad som man var så började man spela direkt.. men efter ett tag i spelet så hängde sig dator... testade igen... hängde sig direkt... sen skruvade vi upp lådan och cpufläkten går inte.. kabeln satt inte i till den.. så man monterade den själv.. och den går än idag.
2 Guest(s)