September 19, 2002
Snowman89 wrote: jo visst men på det sättet som gtek har mött mig så får dom skylla sig själva
Har en hel del med gtek att göra via jobbet, och visst kan nån enstaka person där vara lite "ignoranta" någon enstaka gång såsom: "Va? Fick ni chassin utan fönster då ni beställt med fönster? Inte tänkte vi på att vi kanske skulle kolla så vi fick rätt från VÅR leverantör!" Liksom lite IQ Fiskmås ibland. (EDIT: sådant kan vem som helst råka göra, man behöver inte döma ut dem för det, det var bara ett exempel på att ingen är perfekt)
Men att de kanske inte behandlat ditt ärende på rätt sätt ur DIN synvinkel(vet ju inget om korrespondensen som skett er imellan) och att de skulle bli tvungna att betala ditt grafikkort hör inte på något sätt ihop.
Gillar du inte deras säljare & deras sätt att tala med dig om sånt, sluta köpa från dem då. Kräv inte att de ska betala för dina misstag bara för det, för det har du rent ut ingen rätt till. Kommer du med såna krav kan jag förstå om dom blir lite "ohjälpsamma", att kräva saker & domdera kommer man ingen vart med. Ingen säljare blir MER hjälpsam om man är otrevlig mot honom/henne & kräver en massa saker utan någon som helst egentlig anledning. Snarare tvärtom. En trevlig kund kan man hellre "lätta lite på reglerna" för utan att han/hon bett om det medans man håller hårt på reglementet då man blir beskylld för saker man inte ska bli beskylld för.
Jaja nu tror jag det är lika bra att vi lämnar denna diskussion då den inte verkar komma nån vart. Jag vill bara få fram min synvinkel på saken då jag själv säljer grejer. Poängen är bara att man alltid, ALLTID tjänar på att bemöta folk med ett hövligt betéende & oftast bara sätter käppar i hjulet för sig själv om man gör motsatsen. Vi som jobbar i branschen får ofta mer skit än vi förtjänar, men det hör till jobbet. Betyder dock inte att det borde vara så, men det får man ta.
November 18, 2003
[ToMaHaWk wrote: ][quote=Snowman89]jo visst men på det sättet som gtek har mött mig så får dom skylla sig själva
Har en hel del med gtek att göra via jobbet, och visst kan nån enstaka person där vara lite "ignoranta" någon enstaka gång såsom: "Va? Fick ni chassin utan fönster då ni beställt med fönster? Inte tänkte vi på att vi kanske skulle kolla så vi fick rätt från VÅR leverantör!" Liksom lite IQ Fiskmås ibland. Men att de kanske inte behandlat ditt ärende på rätt sätt ur DIN synvinkel(vet ju inget om korrespondensen som skett er imellan) och att de skulle bli tvungna att betala ditt grafikkort hör inte på något sätt ihop.
Gillar du inte deras säljare & deras sätt att tala med dig om sånt, sluta köpa från dem då. Kräv inte att de ska betala för dina misstag bara för det, för det har du rent ut ingen rätt till. Kommer du med såna krav kan jag förstå om dom blir lite "ohjälpsamma", att kräva saker & domdera kommer man ingen vart med. Ingen säljare blir MER hjälpsam om man är otrevlig mot honom/henne & kräver en massa saker utan någon som helst egentlig anledning. Snarare tvärtom. En trevlig kund kan man hellre "lätta lite på reglerna" för utan att han/hon bett om det medans man håller hårt på reglementet då man blir beskylld för saker man inte ska bli beskylld för.
Jaja nu tror jag det är lika bra att vi lämnar denna diskussion då den inte verkar komma nån vart. Jag vill bara få fram min synvinkel på saken då jag själv säljer grejer. Poängen är bara att man alltid, ALLTID tjänar på att bemöta folk med ett hövligt betéende & oftast bara sätter käppar i hjulet för sig själv om man gör motsatsen. Vi som jobbar i branschen får ofta mer skit än vi förtjänar, men det hör till jobbet. Betyder dock inte att det borde vara så, men det får man ta.
jo jag vet det, jag började med att bara förklara vad som har hänt och jag krävde inte ersättning först sådär
September 19, 2002
Snowman89 wrote: [quote=[ToMaHaWk]][quote=Snowman89]jo visst men på det sättet som gtek har mött mig så får dom skylla sig själva
Har en hel del med gtek att göra via jobbet, och visst kan nån enstaka person där vara lite "ignoranta" någon enstaka gång såsom: "Va? Fick ni chassin utan fönster då ni beställt med fönster? Inte tänkte vi på att vi kanske skulle kolla så vi fick rätt från VÅR leverantör!" Liksom lite IQ Fiskmås ibland. Men att de kanske inte behandlat ditt ärende på rätt sätt ur DIN synvinkel(vet ju inget om korrespondensen som skett er imellan) och att de skulle bli tvungna att betala ditt grafikkort hör inte på något sätt ihop.
Gillar du inte deras säljare & deras sätt att tala med dig om sånt, sluta köpa från dem då. Kräv inte att de ska betala för dina misstag bara för det, för det har du rent ut ingen rätt till. Kommer du med såna krav kan jag förstå om dom blir lite "ohjälpsamma", att kräva saker & domdera kommer man ingen vart med. Ingen säljare blir MER hjälpsam om man är otrevlig mot honom/henne & kräver en massa saker utan någon som helst egentlig anledning. Snarare tvärtom. En trevlig kund kan man hellre "lätta lite på reglerna" för utan att han/hon bett om det medans man håller hårt på reglementet då man blir beskylld för saker man inte ska bli beskylld för.
Jaja nu tror jag det är lika bra att vi lämnar denna diskussion då den inte verkar komma nån vart. Jag vill bara få fram min synvinkel på saken då jag själv säljer grejer. Poängen är bara att man alltid, ALLTID tjänar på att bemöta folk med ett hövligt betéende & oftast bara sätter käppar i hjulet för sig själv om man gör motsatsen. Vi som jobbar i branschen får ofta mer skit än vi förtjänar, men det hör till jobbet. Betyder dock inte att det borde vara så, men det får man ta.
jo jag vet det, jag började med att bara förklara vad som har hänt och jag krävde inte ersättning först sådär
Hehe, min poäng med det hela verkar inte gå fram; du ska inte kräva någon ersättning överhuvudtaget vid något stadie i dina samtal med gtek då du inte på något sätt i hela världen har rätt till en sådan ersättning. Så att be om en är fullständigt onödigt oavsett hur du blivit behandlad. Om du nu verkligen blivit behandlad illa eller bara överdriver ska jag inte ge mig in på att gissa. 😉 *notera skämt/retsamheten i sista raden*
November 18, 2003
[ToMaHaWk wrote: ][quote=Snowman89][quote=[ToMaHaWk]][quote=Snowman89]jo visst men på det sättet som gtek har mött mig så får dom skylla sig själva
Har en hel del med gtek att göra via jobbet, och visst kan nån enstaka person där vara lite "ignoranta" någon enstaka gång såsom: "Va? Fick ni chassin utan fönster då ni beställt med fönster? Inte tänkte vi på att vi kanske skulle kolla så vi fick rätt från VÅR leverantör!" Liksom lite IQ Fiskmås ibland. Men att de kanske inte behandlat ditt ärende på rätt sätt ur DIN synvinkel(vet ju inget om korrespondensen som skett er imellan) och att de skulle bli tvungna att betala ditt grafikkort hör inte på något sätt ihop.
Gillar du inte deras säljare & deras sätt att tala med dig om sånt, sluta köpa från dem då. Kräv inte att de ska betala för dina misstag bara för det, för det har du rent ut ingen rätt till. Kommer du med såna krav kan jag förstå om dom blir lite "ohjälpsamma", att kräva saker & domdera kommer man ingen vart med. Ingen säljare blir MER hjälpsam om man är otrevlig mot honom/henne & kräver en massa saker utan någon som helst egentlig anledning. Snarare tvärtom. En trevlig kund kan man hellre "lätta lite på reglerna" för utan att han/hon bett om det medans man håller hårt på reglementet då man blir beskylld för saker man inte ska bli beskylld för.
Jaja nu tror jag det är lika bra att vi lämnar denna diskussion då den inte verkar komma nån vart. Jag vill bara få fram min synvinkel på saken då jag själv säljer grejer. Poängen är bara att man alltid, ALLTID tjänar på att bemöta folk med ett hövligt betéende & oftast bara sätter käppar i hjulet för sig själv om man gör motsatsen. Vi som jobbar i branschen får ofta mer skit än vi förtjänar, men det hör till jobbet. Betyder dock inte att det borde vara så, men det får man ta.
jo jag vet det, jag började med att bara förklara vad som har hänt och jag krävde inte ersättning först sådär
Hehe, min poäng med det hela verkar inte gå fram; du ska inte kräva någon ersättning överhuvudtaget vid något stadie i dina samtal med gtek då du inte på något sätt i hela världen har rätt till en sådan ersättning. Så att be om en är fullständigt onödigt oavsett hur du blivit behandlad. Om du nu verkligen blivit behandlad illa eller bara överdriver ska jag inte ge mig in på att gissa. 😉 *notera skämt/retsamheten i sista raden*
hmm låter som du jobbar på gtek.se 👿
May 24, 2001
Hej Snowman89!
jo visst men på det sättet som gtek har mött mig så får dom skylla sig själva
Förtydliga gärna ovanstående 😮
Du skriver också "jo jag vet det, jag började med att bara förklara vad som har hänt och jag krävde inte ersättning först sådär".
Men redan i ditt första mail vill du ha ersättning för ditt grafikkort, du skrev exakt så här:
Hej
Jag har köpt revoltec minnes kylflänsar artid:RS005, och monterade enligt era instruktioner på eran hemsida och användt den värmeledande tejpen.
Tyvärr så släppte tejpen så att kylflänsen vickade mot komponenterna på grafikkortet och då blev det någon typ av kortslutning så att grafikkortet gick sönder.
Minnes kylflänsarna var inköpta 20040128.
Jag hoppas på någon typ av ersättning för mitt trasiga grafikkort som var ett Creative 3D Geforce 4 ti4200 64mb.
Med vänliga hälsningar,
Lennart
GTEK Distribution AB
September 19, 2002
Snowman89 wrote: [quote=_Ajin_]Ägd tihi :blink:
eller inte, jag vill inte diskutera det eftersom det är uppe i arn just nu, om fook vill snacka med mig ta det via pm
Varför inte ta en öppen diskussion? Är du rädd för att inse att du har fel eller vad? 😛
Om du vore så stensäker på att du har rätt så borde du inte ha något emot en 100% öppen diskussion eftersom du då inte skulle ha något att förlora på det. Menmen, förstår din situation också iofs, du känner väl lite tvivel & är rädd att alla ska tycka att du gjort fel så det är helt förståeligt. :bgrin:
November 18, 2003
[ToMaHaWk wrote: ][quote=Snowman89][quote=_Ajin_]Ägd tihi :blink:
eller inte, jag vill inte diskutera det eftersom det är uppe i arn just nu, om fook vill snacka med mig ta det via pm
Varför inte ta en öppen diskussion? Är du rädd för att inse att du har fel eller vad? 😛
Om du vore så stensäker på att du har rätt så borde du inte ha något emot en 100% öppen diskussion eftersom du då inte skulle ha något att förlora på det. Menmen, förstår din situation också iofs, du känner väl lite tvivel & är rädd att alla ska tycka att du gjort fel så det är helt förståeligt. :bgrin:
kan jag väl ha men då kommer det bara bli massa tjafs o sen så e detta helt fel ställe eftersom jag fråage om hjälp i denna tråd
September 19, 2002
Snowman89 wrote: [quote=[ToMaHaWk]][quote=Snowman89][quote=_Ajin_]Ägd tihi :blink:
eller inte, jag vill inte diskutera det eftersom det är uppe i arn just nu, om fook vill snacka med mig ta det via pm
Varför inte ta en öppen diskussion? Är du rädd för att inse att du har fel eller vad? 😛
Om du vore så stensäker på att du har rätt så borde du inte ha något emot en 100% öppen diskussion eftersom du då inte skulle ha något att förlora på det. Menmen, förstår din situation också iofs, du känner väl lite tvivel & är rädd att alla ska tycka att du gjort fel så det är helt förståeligt. :bgrin:
kan jag väl ha men då kommer det bara bli massa tjafs o sen så e detta helt fel ställe eftersom jag fråage om hjälp i denna tråd
Jo det har du iofs rätt i. Bara mobbades litegrann vettu...
2 Guest(s)