September 21, 2001
September 21, 2001
L75 x B50 x H 14mm i koppar + 5mm i lättaluminium för mindre vikt. Vattnet kommer uppifrån i mitten och går ut på sidan. Spåret är bred 10mm djup 12mm. Labyrinten är lite enklare än MAZE-2 men spåret är bredare och anpassad för kraftigare pump Ehiem 1250 för bättre flöde.Om man har en bra radiator man kan lättare uppgradera sen till flera block för graffe kort och chipset eftersom det är inte många flaskhalsar på vägen. Kylnings förmåga borde vara samma eftersom Swiftech MCW462BTEC har ingen labyrint men kyler nästan samma som MAZE-2 och kostar 840:- . 4 håll i alla hörn på avstånd 65 x 35 enligt Socket A specifikationer för att lättare skruva fast blocket i moderkortet.
Är det nåt jag inte tänkt på så fyll gärna med komentarer.
September 27, 2001
August 14, 2001
Jo men man kanske kunde göra en bra sak bättre
Jag har några andra frågor också.
Kan man inte göra blocken högre så att det får plats med mer vatten??
Var får man tag i dom slangkopplingarna som sitter på blocket.
Är inte prollen varmast i mitten?? Tänkte att man kunde göra en labyrint som där man sätter "insuget" i mitten på blocket så att spåren man fräser ringlar sig utåt.
hoppas att ni fattar annars får jag göra en bild
[ Detta Inlägg ändrades av: daro den 2001-10-06 15:13 ]
[ Detta Inlägg ändrades av: daro den 2001-10-06 15:17 ]
[ Detta Inlägg ändrades av: daro den 2001-10-06 15:18 ]
December 22, 2000
kolla in hur dom gjort på maze2... mycket bra block om man inte ska köra peltier... själv kommer jag köra ett enklare korsborrad och gängat block som dock slår det mindre maze blocker på fingrarna med några grader... om nu bara de j**la tyskarna kan skicka rätt pump till mig...
se till att använda hålen runt sockeln för bästa infästning... så slipper man göra sönder sitt moderkort när man ska få bra tryck över kärnan.
en annan sak som jag tycker att du skall tänka på är att ALLTID köra med chim.
det är en billig och enkelt "försäkring" för att inte knäcka din älskade processor.
tbird900@1095mhz|abit kt7a -raid ,volt mod, biosbackup|512mb kingmax pc150 sdram |geforce quadro @150/350|80+gb storage|dlink 530tx 10/100mbit|soundblaster live!|
[ Detta Inlägg ändrades av: [dannzig] den 2001-10-07 09:52 ]
December 22, 2000
visst finns det block med clips insättning men dom sitter aldrig lika bra som vattenblock som använder sig av monteringshålen runt sockeln.
o slass eller vad du heter. läs lite tester om vattenblock innan du uttalar dig. maze2 är inte något speciellt bra lösning om du skall köra peltier. då vill man ha en jämt kylning över hela peltiern. vid körning utan peltier så är det ABSOLUT fördelaktigast att köra med inloppet till vattenblocket precis över själva kärnan på processorn. all tester jag läst har visat detta tydligt.
1 Guest(s)