July 14, 2001
men säg att man vill ha vattenkylning bums! och har ett mk utan hål, men ska byta senare!
kan man använda clips provisoriskt på nåt sätt? nån som förstår mig?
vill ha vatten,, men vill inte lägga ut 50:- på ett nytt moderkort,,, hehe, japp,, det är min kalkyl.
ASUS A7V hade jag tänkt mig, tycker ni Abit K7T är bättre?
September 21, 2001
Jag har några bilder på min egen tillverkade vattenblock, som blev färdig i helgen, men har ingen hemsida där jag kan länka bilderna till. Om nån vill länka dom hit kan jag skicka dom på mail eller MSN.
Edit:
Tack för det Slass
[ Detta Inlägg ändrades av: MightyToni den 2001-10-08 16:21 ]
December 22, 2000
ni ska löda igen blocket eller ?
och vad för pump skall ni köra ? eheim 1250 ? man vill juh inte bara ha högt flöde genom blocket utan hyffsat tryck oxå. kör waterwetter för att sänka ytspänningen på vattnet en aning så får ni ännu bättre kylförmåga. förresten vad kör ni för radiator ?
September 21, 2001
Man behöver unte löda i den om man har rätt packning och locktite. Jag ska köra en Ehiem 1250 , och jag använder en olje kyllare från golf gti som ser ut exakt som black ice fast den är lite storre och bredare (bättre kylning)
Edit: Var köper man watterwetter i GBG
[ Detta Inlägg ändrades av: MightyToni den 2001-10-08 16:31 ]
September 21, 2001
Tackar ! Jag visste inte i början hur mycket jobb det är att fräsa en sånt när man inte har tillgång till en CNC fräs. Also man tår 0.7-1.2 mm åt gången 12 mm djup så det blir ca 20 gånger fram och tillbaka i samma spår med 6 sväng per gång manuelt styrd. Så ska locket fräsas och alt ska jämnas ut. Det är inte värd pengar om man inte gör det för egen skull.
September 21, 2001
September 21, 2001
Vet du hur mycket väger koppar ??? Kanalarena på min vattenblok är 10 mm breda och 12 mm djupa. Om du ska hå storre kanaler vad ska du använda för slang och kopplingar ??? Du kan inte göra en labyrint med bredare kanaler eftersom du får inte plats med blocket på moderkortet. Blocket borde inte overstiga 400 gram (den på bilden väger 395 gram )
2 Guest(s)