March 5, 2002
mina grejor: black ice extreme, maze3, eheim 1048
har en 1700+ tbred, som jag just nu kör i 1.35 volt. kör prime95, den har kört i ca 45 minuter nu.. rumstemp 20c. fläkten på radiatorn är avstängd, pumpen är också avstängd. min fulload-temp borde ligga nånstans på 43c. just nu är tempen 40c. 40c utan en enda rörlig kylningsdel till processorn :D:D:D:D jag älskar vattenkylning :bgrin:
July 17, 2002
Fackamato wrote: mina grejor: black ice extreme, maze3, eheim 1048
har en 1700+ tbred, som jag just nu kör i 1.35 volt. kör prime95, den har kört i ca 45 minuter nu.. rumstemp 20c. fläkten på radiatorn är avstängd, pumpen är också avstängd. min fulload-temp borde ligga nånstans på 43c. just nu är tempen 40c. 40c utan en enda rörlig kylningsdel till processorn :D:D:D:D jag älskar vattenkylning :bgrin:
Antar att du endast kyler processorn med vatten?
March 5, 2002
The Whistler wrote: [quote=Fackamato]mina grejor: black ice extreme, maze3, eheim 1048
jao
March 5, 2002
Mezzlock wrote: har du nå chassifläktar då ? (antar att du inte har några igång)
bara nätaggregatet som ger lite luftflöde ?
har inget chassi 😀
http://fakkah.no-ip.org/setup.GIF <- så ser setupen ut, grejerna ligger på mitt bord. skärmen står till höger om sakerna... http://www.home.no/fackamato/f.....%20005.JPG
så ser gamla setupen ut, nu har jag andra datordelar, och en annan tank (glassburk, "gräddglass med vaniljsmak 1½ liter) :D, och radiatorn står på en annan sak (vet inte vad det heter) jo, byrå, till vänster om bordet. sammanlagt ca 4 meter slang 🙂 :bgrin:
January 23, 2003
fan va kass temp
jag kör min xp 1700+ i 1.2 vcore med luftkylning. Den ligger på 29 grader fulload och 26 grader idle. med Core temp. Men nu i sommar har den gått upp i 34 grdaer fulload :(:(:(
Väntar på min vattenpump så jag kan se vad mina swiftech grejjer kan göra 🙂
July 17, 2002
Fackamato wrote: [quote=The Whistler][quote=Fackamato]mina grejor: black ice extreme, maze3, eheim 1048
jao
Hehee... Jag kör prollen, nordbryggan och graffet på samma... Glömde sätta i sladden till pumpen i morse. Fanskapet gick i fem-sex minuter, sedan gick säkerhetsspärren igång och datorn startade om. 🙁
March 5, 2002
lohkmahr wrote: fan va kass temp
jag kör min xp 1700+ i 1.2 vcore med luftkylning. Den ligger på 29 grader fulload och 26 grader idle. med Core temp. Men nu i sommar har den gått upp i 34 grdaer fulload :(:(:(
Väntar på min vattenpump så jag kan se vad mina swiftech grejjer kan göra 🙂
när man har 23c i rummet så är det väldigt svårt att komma under 25c.. om du inte har peltier eller liknande. (eller en FET radiator med massa deltafläktar på) jag o min lilla black ice extreme gör ett bra jobb 😀 temp just nu i rummet är som sagt 23 och full load på cpun vid 15x133 @ 1.6volt är 34c. varför? jag har ingen kylpasta på cpun, därför 2-3 grader högre temp.
1 Guest(s)