May 19, 2003
Sånt sätter lite krydda på tillvaron och spänning i livet. Antar att du kollar om sladden är i nästa gång??
Edvuld wrote: Jag råkade dra ur sladden till pumpen i stället för sladden till nätagget när jag bytte minne, sedan glömmde jag det och startade upp... Gick att köra 1,5 timme innan jag kom på det
September 20, 2001
Luk@s wrote: Sånt sätter lite krydda på tillvaron och spänning i livet. Antar att du kollar om sladden är i nästa gång??
[quote=Edvuld]Jag råkade dra ur sladden till pumpen i stället för sladden till nätagget när jag bytte minne, sedan glömmde jag det och startade upp... Gick att köra 1,5 timme innan jag kom på det
Fackamato wrote: [quote=Edvuld]Jag tror inte dina temps stämmer riktigt... 21* är aningen för lågt om rumstempen ligger på nästan samma...
det är inge många watt en sån cpu utvecklar undervoltad 😉
Men du skrev ju originalvolt här? Hur ska du ha det 😉
mohaha
originalvolt, originalhastighet, med kylpasta (As3) på, idle temp @ 21c, samma som rummet (fläkt @ rad. @ 7volt)
March 5, 2002
Edvuld wrote: [quote=Luk@s]Sånt sätter lite krydda på tillvaron och spänning i livet. Antar att du kollar om sladden är i nästa gång??
[quote=Edvuld]Jag råkade dra ur sladden till pumpen i stället för sladden till nätagget när jag bytte minne, sedan glömmde jag det och startade upp... Gick att köra 1,5 timme innan jag kom på det
Fackamato wrote: [quote=Edvuld]Jag tror inte dina temps stämmer riktigt... 21* är aningen för lågt om rumstempen ligger på nästan samma...
det är inge många watt en sån cpu utvecklar undervoltad 😉
Men du skrev ju originalvolt här? Hur ska du ha det 😉
mohaha
originalvolt, originalhastighet, med kylpasta (As3) på, idle temp @ 21c, samma som rummet (fläkt @ rad. @ 7volt)
fackamato = flumm
D;
hehe nice temp. har en kylare här som skall monteras när jag införskaffat ett bättre chassi. då jäklar 😀
January 23, 2003
Fackamato wrote: mina grejor: black ice extreme, maze3, eheim 1048
har en 1700+ tbred, som jag just nu kör i 1.35 volt. kör prime95, den har kört i ca 45 minuter nu.. rumstemp 20c. fläkten på radiatorn är avstängd, pumpen är också avstängd. min fulload-temp borde ligga nånstans på 43c. just nu är tempen 40c. 40c utan en enda rörlig kylningsdel till processorn :D:D:D:D jag älskar vattenkylning :bgrin:
hehe grymmt jag fick igång min vattenkylning igår :D:D
swiftech Swiftech MCW5000 och deras stora radiator och Swiftech MCW50 och en eheim 1250 pump. min 1700+ ligger på 1.4 i vcore och idle tempen ligger på 30 grdaer och fulloaden ligger på 31 grader för tillfället 🙂
damn jag gillar tbred 😀 😀 😀
1 Guest(s)