March 4, 2001
Här kanske du kan få lite ideer oxå:
Det bästa man hade kunnat göra är egentligen att ha ett slutet system! OM man har en fläkt på sidan som blåser överprocessorn så har man en "tunnel" från den fläkten till kylflänsen.. ssen drar man vidare "tunneln" till en fläkt under nätagget! Då kommer luften (frisk och fin luft ) dras över processorn för att sen försvinna ut ur lådan utan att påverka systemtemperaturen!
Tekniknörd som gillar att träna.
March 4, 2001
2001-04-19 21:24, skrev Slass:
"Det bästa är att sätta en tratt och sedan en 80 eller 92mm fläkt som blåser ut luften under nätagget. "Men, det måste väl ändå vara bättre att vända på fläkten, så att den drar in luft istället?
Luften är ju kallare utanför lådan än inuti!
Ok nu ska vi reda ut vad jag menade
Det jag menade var att man ska göra ett rör från extra fläkten som oftast sitter under nätaggregatet och sätta den över kylFLÄNSEN. Sen tejpar man fast röret så att kylflänsen blir effektiv fast man har en fläkt som suger ut luften på den (ugefär som "skalet" på alphor). Det jag menade var alltså att luften skulle sugas ut, sugs den istället in så blir det iofs kallare för processorn men suger du ut luften istället borde man få mycket lägre lådtemp eftersom man inte har en processor som dumpar värme i lådan.
1 Guest(s)