February 4, 2003
Först och främst vill jag säga att det mest lämpar sig för dem som vill köpa lite mer prylar än te.x. ett block. Eller om du vill ha något som inte finns tillgängligt i Sverige.
Sambeställningen kommer genomföras i Swemodders namn, som jag är med i CREW i. Ni kanske kommer ihåg Moddning.Tk och Pcdreams?
Och sidan är inte så fin och inte heller skriven med "rätt språk" dock är den gjord för att vara BILLIG och därmed bara funktionell.
Eftersom det är svårt att förutse om ett paket kommer fastna i tullen så är det svårt att räkna ut den totala kostnaden. Dock har jag gjort ett litet enkelt script som förmodligen täcker in ALLA kostnader. Eventuellt får ni pengar tillbaka förutsatt att inte tullen blandar sig i.
Beställningen kommer genomföras från DangerDen om en ca. 25 dagar, detta kommer meddelas i god tid. Ca. en vecka innan beställningen skickas in till DangerDen så kommer ett mail skickas iväg med lite mer exakta priser (om vi te.x. får rabatt) samt att du där kommer få mitt kontonummer. Sedan får du själv välja om du vill vara med eller inte, dvs. om du betalar eller inte. Din beställning KOMMER inte med om du väljer att inte betala. SÅ MAN KAN SÄGA ATT DET ENDAST ÄR INTRESSEANMÄLAN PÅ SIDAN TILL DEN RIKTIGA BESTÄLLNINGEN.
Om du önskar något annat från DD så givetviss kan du maila mig och köpa det. Bara att det skulle bli för avancerat att lägga upp alla deras varor i Swemodders system.
Vid frågor ber jag er kontakta mig eller här i tråden!
Och sen ber jag Er att vara mer mogna än att ni tror att jag kommer blåsa er för att jag är 16år, för det är inte tanken. NI måste ju se att sidan var ett JÄKLA jobb samt att jag lämnar alla mina personuppgifter. Samt att ni har mitt kontonummer. Sen har jag cirka 5st på forumet som gjort affärer med mig som jag kan använda i refernssyfte.
Leveransen kan väl ta ca. 2 veckor eller något sådant förutsatt att i princip allt finns på lager då vi beställer.
Det blir enklast för mig om ni gör era intressanmälningar så snart som möjligt så att jag kan förhandla med DD lite.
Sen om ni undrar varför det är FÖRSKOTT så är det för att jag inte har råd att "bli blåst" av Er (mkt mer riskabelt att 20st ligger i skuld till mig. än att EN ligger i skuld till er.) För om ni kanske beställer 2st Maze så kostar det mig 700kr + frakt + frakt tillbaka om ni inte löser ut det. (inte exakta priser).
Sen har jag inte heller pengarna som krävs för att lägga ut 12000kr eller liknande.
Tänk på att det enbart är intresseanmälan därför kan ni göra era intressanmälningar snarast så jag vet om intresse finns. NI behöver inte ange adressuppgifter vid intresseanmälan utan bara namn och epost adress.
[kontaktinformation]
Email [email]david.hellmyrs@telia.com[/email]
Msn [email]david_halland@hotmail.com[/email] (maila ej dit!)
Icq 17697245
Ingen fråga är för dum!
Eventuella pengar (förskott) som blir över efter beställningen kommer att bifogas i paketet till er eller betalas in på ert bankkonto om så önskas.
Länk till sidan: http://217.209.14.190/shopen
Länk till leverantör: http://www.dangerden.com
Mvh/DAVID Hellmyrs
March 20, 2003
Såg detta på sweclockers forum om jag inte missminner mig och har bara en lite fråga
Vad tjänar jag på att inte beställa direkt ifrån dd själv??
Risken att paketet blir stoppat är ju mindre om det är ett litet paket som kommer in i landet och vad hindrar dig från att säga att det blev stoppat och stoppa moms/tull avgifter i egen ficka??
Jag förlorar ca 600:- på att beställa via dig jämfört med dd direkt vid köp av 3block och en radiator
I övrigt bra initiativ
February 4, 2003
Tror tyvärr inte att du tjänar så otroligt mycket! Men du måste ta de faktiskta kostnaderna.
Om du har bättre förslag så varsågod erbjud en CO beställning.
Och du ställer frågor som är omöjliga att svara på.
600kr tyvärr det tror jag inte! Inte förräns du redovisar.
mvh/DAVID
March 20, 2003
dd maze3,grafikblock,z-chipsetblock,BIX ca 1550+frakt=1750:-
dig ca 2250:- kommer inte in på sidan nu
ok det var 500:-
sen så har ett litet paket större chans att gå igenom tullen som sagt och inget hindrar dig från att säga att det stoppades och stoppa tullpangar i egen ficka.......
February 4, 2003
Som sagt så tycker jag att du ska ordna sambeställning om du tycker jag är så "dyr".
Om du i forstättningen läser lite så kan du se att eventulla pengar kommer att betalas tillbaka.
Sen är det inte mitt fel om paketet blir större och därmed kommer "fastna i tullen". Tycker du att jag ska bjuda på tullen och momsen eller?
Sen kan du inte räkna bort 25% på dina 1750kr heller (eftersom det även där kan eventuellt inträffa). Och det är inte så sannolikt att de går rakt ner i fickan. Tyvärr så är reglerna strikare nu än för 6månader sen.
2187kr blir det från DD med moms och tull.
Sen så tycker jag det är bättre att ta för högt pris och sen betala tillbaka (och varna kunderna förre) än att sen ringa och säga att jag inte kan lösa ut paketet av FedEx pga. av brist på pengar och sen att te.x. en kund inte har råd att betala sin tull/moms del och därmed försenar allas leverans.
Sen för det tredje är du rätt mkt offtopic tråden handlar om sambesällning inte lönsamhet. För det är verkligen inte nått jag kommer göra. TYVÄRR! Men om du vill så starta en sambeställning till dina priser och så hänger ialla fall jag på!
mvh/DAVID
April 10, 2001
Jag är ledsen smurfen87, men denna tråd låser jag nu då den dessvärre har urartat till en 2persons-chat, detta kan ni ta på icq.
Låter dock tråden vara kvar så ditt budskap och dina uppgifter finns kvar.
Pim_ Ditt uppförande är definitivt inte exemplariskt, vi har inte som målsättnig att vara sarkastiska och otrevliga i detta forum.
Du är ny här så jag låter det passera med denna tillsägelse, men se till att hålla tonen vänlig härinne.
1 Guest(s)