November 21, 2001
May 23, 2001
AMD-Linus wrote: Överklockade lite idag och fick upp den till 152 fsb
Sedan skulle jag testa och ställa in cas2 och då hängde sig skiten när den skulle ladda xp.
Borde inte det här minnet klara detta?
Det är ett Samsung pc2700 256mb
Vissa moderkort med KT333 chipet gillar inte en FSB mellan 152-165 p.g.a. att 1/5-dividern träder ikraft där, lås upp CPU:n och sänk multpliern så att du kan höja FSB:n till 166. Behöver alltså inte vara minnet som sätter stopp, kan också vara att du bara behöver höja en eller ett par minnesinställningar, kanske inte kan köra alla på max. Testa dig fram med en inställning i taget.
August 31, 2002
Instämmer fullständigt.
Mycket irriterande att jag betalat sura pengar på db för 512 mb pc2700 samsung och att det inte går att snabba upp skiten utan att xp antingen låser sig eller dyker upp med ngt felmeddelande efter POST. Att det står c:windowssystem32config blabla är skadad eller inte kan hittas etc e inget ovanligt om jag e dum nog att försöka mig på dylika manövrar. 😡
Mitt Epox ka5a2 har en inställning i bios där man kan välja mellan normal, fast, fastest ellerr turbo på minnesinställningarna.
Ni ska ju inte tro att det går att starta datorn med annan inställning än Normal! FY F-N för SAMSUNG PC 2700!!!
🙁 Alla vi som har detta minne kan känna oss fetblåsta av Samsungs öldrickande tjockisar till tekniker. 👿
April 24, 2001
XiR51 wrote: Jag har ett EPoX 8K3A+ och jag kan köra Normal, Fast, Fastest och Turbo kan använda minnet i cas 2 med...
fick oxå felmeddelande innan när jag drog upp CPU:n till 166 FSB men det ficka jag inte när jag Flashade till senaste BIOSEN!
har Samsung pc 2700
Jag har lyckats läsa mig till att finns 2 versioner som man skiljer åt med 3 bokstäver. Den ena varianten lär ska vara mycket bättre än den andra. Uppenbarligen har jag den dåliga 🙁
1 Guest(s)