March 14, 2001
Som bilden visar
Sen en massa kylpasta för bästa kontakt mellan sensor och core..
November 18, 2003
Snorch wrote: Som bilden visar
Sen en massa kylpasta för bästa kontakt mellan sensor och core..
okej, thx ska försöka med de senare
September 19, 2002
Snowman89 wrote: satte den på baksidan av coren istället men kom på en grej jag fäste den med lite eltejp och as5 kanske inte så bra o mden rammlar ner? leder as5 ström?
KAN leda ström i lite större mängder, alltså om man har mer än vad man ska ha till tex en core. Har dock aldrig testat själv med multimeter.
November 18, 2003
[ToMaHaWk wrote: ][quote=Delph1][quote=Snowman89]leder as5 ström?
AS5 ska väl bestå av 95% silver typ och silver är en metall som leder ström ... så ja.
//Andreas
MIKRONISERAT silver, inte vanligt silver vilket innebär att dess elektriska egenskaper förändras ganska drastiskt.
så är det mikroniserat så betyder det att det inte leder ström, eller leder dert bara ström sämre??
September 19, 2002
Snowman89 wrote: [quote=[ToMaHaWk]][quote=Delph1][quote=Snowman89]leder as5 ström?
AS5 ska väl bestå av 95% silver typ och silver är en metall som leder ström ... så ja.
//Andreas
MIKRONISERAT silver, inte vanligt silver vilket innebär att dess elektriska egenskaper förändras ganska drastiskt.
så är det mikroniserat så betyder det att det inte leder ström, eller leder dert bara ström sämre??
Det ska kunna leda ström teoretiskt sett, under "optimala" förhållanden. Det är extremt liten risk om man håller sig till dom mängder som man ska använda på en processor tex. Kan se om jag hittar åt min multimeter så ska vi se om jag får nån kontakt på en cm lång sträng av AS... Återkommer senare.
September 19, 2002
Snowman89 wrote: [quote=[ToMaHaWk]]Har mätt upp en sträng nu, och resistansen är då långt över 600 Megaohm, vilket innebär att du kan dränka hela datorn i AS om du vill, det händer inget för det. Vad gäller kortslutning & sånt dvs... 😉
TACK! då e ja säker p åatt de inte kan hända något
np, happy to help.
November 27, 2003
[ToMaHaWk wrote: ][quote=Delph1][quote=Snowman89]leder as5 ström?
//Andreas
😕 Jag som kemist har aldrig hört termen mikronisera och det finns inte med i mitt vanliga lexikon eller mina specifika fysik eller kemi-lexikon och när jag frågade en vän tittade hon bara på mig.
Har du översatt en term på egen hand eller är det något som någon butik alternativt Arctic hittat på? förklara är du snäll.
Jag tror dig när du säger att de kan ha ändrat på silvrets egenskaper men mikronisera ...
//Andreas
February 10, 2003
om det är samma som för as3 så skulle det vara risken finnas under tryck (står på deras hemsida har jag för mig)...
edit: kunde inte hitta något ord för "micronized" på ne.se men jag tror att det kan ha något åt mikro-hållet dvs pulveriserat typ.. inte säker men en teori
1 Guest(s)