October 4, 2002
Hej o hallå
Kör Windows XP Pro... och 40.72...
Har väl inte märkt så värst prestandaökning (upp till 25% sa dom ju 😕 )
Jaja... kom gärna med lite tips... vad har du för timing på dina minnen?
(Vet inte riktigt vad jag har själv... är ingen hejare på oc precis...)
But u live and u learn i guess 😀
/Tobiaz
October 4, 2002
De kan ju va moderkortet som spökar...
Ett Soltek 75KAV...
De spelar ju inte så stor roll, ska ändå uppgradera när Doom 3 kommer :D...
Men de kunde ju va kul att få lite högre poäng... Så ge gärna några tips... BTW - hur långt kan jag klocka mitt Creative 4400Ti? Kör det i Ti4600-hastighet nu....
/Tobiaz
November 7, 2002
He är bara 14 bast så jag är vell ingen akut oc specialsit jag heller.
Men du bör nog stänga av alla animationer och sådant och så tycker jag att du borde kunna klocka ett stycke till med tanke på att jag med mitt 4200 har kommit upp i nästan 4600 fart.
Varför har du inte testat att klocka mer på grafikkortet???
October 4, 2002
Har endast provat att klocka upp det i 300/600... är inte så värst intresserad av att få upp det högre... men tycker ändå att jag med min AMD 2000+ borde få lite högre poäng än dig 🙁
Är själv bara 16 bast... men tro inte att dom 2 åren ger nån ocfördel 😀
Jaja... men va menar du med stäng av alla animationer???
/Tobiaz
November 7, 2002
Jag har tyvär inte fått upp mit i över 4600 men det är pixelview och det var skitbilligt!! Kostade typ 1800 spänn och då är det 128mb och video in/out
Det jag menar med animationer är typ att fönsterena blir genomskinliga när man drar dom, små hundar som sniffar när man söker efter filer på hårddisken och liknande jag vet inte om dom det gör någon vidare skillnad.
Och föresten vad kör du för cas på minnena???
Och vad är det för märke på ditt grafikkort??
October 4, 2002
Jo, det där med "animationerna" har jag redan gjort... En ren reflex vid installation av Windows 😀
Kör nu med CAS 2 på mina minnen... Vet inte riktigt vad CAS betyder och när man ser andra som skriver om dom skriver dom ju flera siffror - typ 2-2-2-3... Vet inte vad de betyder...Kan bara ställa in 2 lr 3 på mitt moderkort... Har inte sett den inställningen på något moderkort... och har ändå sett MÅNGA MÅNGA moderkort...
Mitt grafikkort är ett Creative 3D Blaster 4400... Funkar helt ok... Köpte det tyvärr när de va dyrt... kostade typ 3500-4000 lr nåt sånt.. :banghead:
Min prolle kör i 12,5 x 133 MhZ som standard... = 1666 MhZ = 2000+...
Nu kör jag min i 12,5 x 138 MhZ = 1733 = 2100+
Så de verkar lite konstigt om du kör i 12,5 om din inte e upplåst...
Men men... anledningen till att jag inte klockat upp min i högre är... jadu ingen aning faktiskt :D...
Vad kör du för kylning da?
November 7, 2002
Jag har heller aldrig sett det där med cas typ 2-2-3-7 eller liknande(säkert något ddr skit) men man ska köra på cas 2 det är bäst.
Jag tycker att du borde testa att klocka upp grafikkortet suksesivt och köra 3dmark mellan varje gång och sedan när det hänger sig så klockar du ner skiten till senaste konfigurationen som funkade.
Och jag kör vanlig hederlig luft kylning men har bytt lite fläcktar och satt på kylflänsar på minnena men det har inte gjort någon större skillnad.
1 Guest(s)