February 5, 2002
Jahaja, då har man testat allt då ja. 10 st Burnin-test med Sandra plus lite random musik i winamp. Maxtemp blev 53 grader på cpu´n och 33 grader i lådan. Jag kyler lådan med två fläktar som suger in luft i botten och två fläktar som blåser ut luft precis vid cpu´n. Värmen från cpu´n sugs bort av en 80mm fläkt via ett rör ut ur lådan. Jag kör alla fläktar på 12V så det susar som fan.Nu är ju då frågan, hur mycket stiger tempen om man sänker till 5V eller 7V? Hur mycket mindre låter fläktarna egentligen?
February 4, 2002
On 2002-02-16 09:53, KristofferP wrote:
Jahaja, då har man testat allt då ja. 10 st Burnin-test med Sandra plus lite random musik i winamp. Maxtemp blev 53 grader på cpu´n och 33 grader i lådan. Jag kyler lådan med två fläktar som suger in luft i botten och två fläktar som blåser ut luft precis vid cpu´n. Värmen från cpu´n sugs bort av en 80mm fläkt via ett rör ut ur lådan. Jag kör alla fläktar på 12V så det susar som fan.Nu är ju då frågan, hur mycket stiger tempen om man sänker till 5V eller 7V? Hur mycket mindre låter fläktarna egentligen?
Frågan är om dina temperaturer stämmer låter ganska högt för att va XP1600 har du 80mm fläktar på in och utblås borde inte lådtempen ligga på 33grader har själv ca 22grader i lådtemp med XP1800
1 Vilka fläktar har du i lådan
2 Vilken Processorkylare/fläkt
3 Har du lagt på kylpasta
December 28, 2001
February 4, 2002
On 2002-02-16 15:34, Gabbe006 wrote:
Man kan inte lita helt på temperaturvärdena man får från moderkorten, dom skiljer rätt mycket mellan olika tillverkare.
30 grader får väl ses som "normal" temp inne i en väl ventilerad låda, 22 grader däremot låter för lågt om man inte har 10-15 grader innomhus.
Håller med om att många moderkort visar fel temp Men angående min låda med 22grader så har jag kollat det med andra termometrar också och det stämmer Lådan är ganska välventilerad med 1st120mm fläkt + 2st80mm +
2st60mm fläktar och rumstempen ligger på 20grader så visst går det att få 22grader
2 Guest(s)