April 26, 2003
June 19, 2002
Hur menar du, ska du ha två radiatorer i slingan eller?
Vattnet går inte upp mycket i temperatur efter att ha lämnat CPU-blocket, men om det inte blir för mycket jobb och du ändå ska använda två radiatorer så är det det bästa sättet att koppla på. Om man skall vara riktigt petig så är det nog bättre att ta nordbryggan först och GPU:n efter, men det är en väldigt marginell skillnad.
July 17, 2002
Friamannen wrote: Japp exakt så jag skrev ovan. Skulle detta vara möjigt men en pump som pumpar 1300l/timmen? Vi funderar på mcradiatorer, och pumpen får bli en oljepanna-vattenpump.. =)
Åsikter och svar uppskattas =)
Som kamelen skrev... Fast det inte bara ska funka så, utan gör det.
Jag och Kamelryttarn slängde på en mc-radiator efter min CPU så att jag hade ungefär samma struktur som dig, med två radiatorer... Sänkte tempen med 5 grader på prollen, mot vad det var med bara en radiator. 😀
::EDIT:: Min pump pumpar 600 l/h så det ska inte vara några problem för din att klara det. I övrigt skulle det vara kul att få reda på märke och modell på din pump .
April 26, 2003
Yeah låter skitbra.. Får be om ursäkt för att det stod lite rörigt där uppe. Men pumpen borde palla detta? Den klarar visserligen 1600l/timmen ljudlös =). Allt detta ska vara till mitt abit nf7-s 2.0 , 1700+jiuhb dlt3c och 9800pro, som antagligen börjar skickas i morgon. OK noddan kopplar så som du sa.. jag prioriterar tempen på grafik framför NB dock..
Tack för alla hjälpsamma svar hittills
June 19, 2002
Friamannen wrote: Yeah låter skitbra.. Får be om ursäkt för att det stod lite rörigt där uppe. Men pumpen borde palla detta? Den klarar visserligen 1600l/timmen ljudlös =). Allt detta ska vara till mitt abit nf7-s 2.0 , 1700+jiuhb dlt3c och 9800pro, som antagligen börjar skickas i morgon. OK noddan kopplar så som du sa.. jag prioriterar tempen på grafik framför NB dock..
Tack för alla hjälpsamma svar hittills
Tja, vattentemperaturen kommer inte att gå upp en enda grad efter att den gått ifrån nordbryggan så GPU-temperaturen kommer att vara oförändrad. Vattnet kommer dock att bli lite varmare ifrån GPU:n, så att nordbryggan blir lite sämre kyld. Som sagt så är skillnaden nästan noll, men ska man vara teoretisk så =)
April 26, 2003
Hehe minsta lilla skillnad är kritisk om man ska pressa det sista ur cpun 😉 . Tack för alla svaren och nu vet jag att detta kommer funka 😀 .
Ja just det vad tror ni det behövs för fläktar? Jag bor i Borås så såna här kan jag hämta ut http://www.netonnet.se/item.as.....?iid=40120 , tvivlar dock på hur dem presterar men kan nog bli tysta om jag kör dem i 7v. Vill helst inte beställa grejer från någon webbutik...
Får be om ursäkt där the whistler jag har ingen pump just nu men jag har kollat på våran egen oljepanne-pump och den ligger där omkring och det är standard ungefär.. 1600l/timmen ljudlöst =)
July 17, 2002
Friamannen wrote: Hehe minsta lilla skillnad är kritisk om man ska pressa det sista ur cpun 😉 . Tack för alla svaren och nu vet jag att detta kommer funka 😀 .
Ja just det vad tror ni det behövs för fläktar? Jag bor i Borås så såna här kan jag hämta ut http://www.netonnet.se/item.as.....?iid=40120 , tvivlar dock på hur dem presterar men kan nog bli tysta om jag kör dem i 7v. Vill helst inte beställa grejer från någon webbutik...
Får be om ursäkt där the whistler jag har ingen pump just nu men jag har kollat på våran egen oljepanne-pump och den ligger där omkring och det är standard ungefär.. 1600l/timmen ljudlöst =)
Okej... Kolla gärna upp den ordentligt. Jag var på jakt efter ny pump för ett tag sedan och fick höra i nästan varenda butik (Biltema, Jula etc) att villapumpar, cirkulationspumpar etc inte är gjorda för att gå i mer än några minuter i sträck för att sedan vila ett par timmar. Bara så du inte slänger in en sån, kör den en vecka och bränner den eller nåt...
April 26, 2003
January 7, 2003
Friamannen wrote: Hehe minsta lilla skillnad är kritisk om man ska pressa det sista ur cpun 😉 . Tack för alla svaren och nu vet jag att detta kommer funka 😀 .
Annars gör man som jag och köper en Ocean Runner 3500 (3500 l/h). Den har ett head på 3.2 tror jag. Kostar ca 1000.
Fast man behöver ganska stor tank till den (>0.5l med rad+cpu)
April 26, 2003
1 Guest(s)