March 5, 2002
Hejhej. Jag kör ju ett maze3. Jag använder ingen shim, och kör med standardpasta. Skulle jag tjäna något på att använda shim och as3? Eller finns det någon bättre än as3? Hum... Vad kan man mer göra för att få så bra tempgenomströmning (ordval?) mellan kärnan och blocket?
Ajustdet: skulle det gå bra att tillverka egen shim, och i koppar då eller?
July 7, 2002
går väl bra att tillverka en egen schim men skulle hellre köpa en för 70kr inte värt arbetet för att försöka få en jämn ;>
skulle väl hjälpa lite med as3 flyttar ju värmen lättare än vanliga pasta frågan om det är värt pengarna vet jag inte..
hoppas det hjälpte nått noob ;>
March 5, 2002
dbn wrote: går väl bra att tillverka en egen schim men skulle hellre köpa en för 70kr inte värt arbetet för att försöka få en jämn ;>
skulle väl hjälpa lite med as3 flyttar ju värmen lättare än vanliga pasta frågan om det är värt pengarna vet jag inte..
hoppas det hjälpte nått noob ;>
Hatar ordet noob. Newbie uttalas det :arg: 😉
Hum, om man hittar en kopparplåt som är tjock som coren, och ber nån skära ut den, så att den blir helt jämn så lär den väl prestera som de man köper? Jag skulle köpt en shim om jag hade haft råd.
Är man nybörjare för att man har ett par frågor? 😉
March 5, 2002
dbn wrote: schimen är inte egentligen för att kyla märker ingen skillnad på kylningen nu och före jag skaffa en schim, ända dom är bra till är ju i stort sett att se till att man inte knäcker coren, okej förlåt newbie ;>
Haha, lugnt 🙂
Bara undrar... För vissa säger att de fick bättre kylning mer shim... Mer åsikter!!
March 5, 2002
dbn wrote: dom är iof rätt snygga dom där blueschim alu ;>
skulle nog skaffa en ändå värt det istället för slipppa paja coren...gjort de 2gånger vet hur sur man blir ;>
snygga ja... men dom lär ju inte synas mellan cpun å blocket, eller? 😉
paja kärnan... hmm... hur ska det gå till, om den egna shimen är helt rak...? 😉
2 Guest(s)