June 24, 2004
jag är ju inte highskilled på det där, men jag är nästan säker på att jag läst att den ryker samtidigt som du tar av kylflänsen och fläkten.
(mitt kort gick sönder och har varit inne på lagning fast jag fick ett nytt, får man ett års garanti på det nya då eller är det liksom den gamla garantin som gäller?)
*edit* man kanske bara kan slipa ner den lite, fast det kanske inte är höjden på ramen man vll få bort utan själva ytan den tar upp runt GPUn.
September 19, 2002
reval wrote: jag är ju inte highskilled på det där, men jag är nästan säker på att jag läst att den ryker samtidigt som du tar av kylflänsen och fläkten.
(mitt kort gick sönder och har varit inne på lagning fast jag fick ett nytt, får man ett års garanti på det nya då eller är det liksom den gamla garantin som gäller?)
*edit* man kanske bara kan slipa ner den lite, fast det kanske inte är höjden på ramen man vll få bort utan själva ytan den tar upp runt GPUn.
1) Teoretiskt sett ryker din garanti bara av att du tar av kylaren, men det går i princip aldrig att bevisa att du gjort det. Plockar du dock shimmen så är det svårt att dölja att du tagit bort den.. 😉
2) Garantin på det ursprungliga grafikkortet gäller. Du får inte förlängd garanti bara för att produkten byts mot en serviceenhet på garanti.
3) Det är just höjden man vill få bort. Är ju ganska lätt att se att du slipat å shimmen, eller hur? 😉 Så poängen med det är ganska obefintlig. Du får nog leva med att antingen ha kvar shimmen eller bli av med garantin. Det är sånt man får ta om man moddar saker, bryr man sig om garantin så låter man helt enkelt bli. Så enkelt är det enligt mig.
Det var allt för mig på detta ämne. 😉
September 19, 2002
denstore wrote: Shimmen går att limma tillbaka. Den förstörs ju inte av att man tar bort den.
Tro mig, jag har sett ett antal personer som försökt med den grejen... Om man väl kollar efter så syns det. Iofs kanske bara de jag sett har varit av klantiga personer som trott att jag inte skulle kolla efter så noga.. 😉
December 31, 2002
reval wrote: I see
jag ska köpa mig en ZM80D-HP, när jag hittar någon affär som säljer den.. ska man passa på att ta bort shimmen då eller?
Den finns ju hos Datorbutiken redan: http://www.datorbutiken.com/se.....ZALZM80DHP
August 16, 2002
reval wrote: I see
jag ska köpa mig en ZM80D-HP, när jag hittar någon affär som säljer den.. ska man passa på att ta bort shimmen då eller?
nej zalmans mack-kylare från och med ZM80C-HP har en speciellt grej för ATI-kort och en speciellt för Nvidia-kort... ATI-grejen har en lite mindre grej så att den liksom sitter innanför shimen... det spelar då ingen roll om du tar bort den eller inte
3 Guest(s)