August 12, 2003
Hallu!
Jag har en Shuttle PC (SB65G2) som jag har bytt ut en hel del fläktar i mot papst. Det gjorde den väldigt mycket tystare... men nu när jag satt i mitt RADEON 9800 Pro så har ju ljudnivån stigit något fruktansvärt!
Problemet är att jag inte har plats till att sätta passiv kylning på grafikkortet eftersom chassist sida ligger emot. (Vill inte såga sönder sidan, nej).
Någon som har något bra tips på hur jag kan tysta ner den jäkeln?!
Jag har funderat på att installera en vridpotentiometer som jag kan skruva upp när jag spelar ett spel som kräver mycket av grafikkortet och skruva ner när jag arbetar i t.ex. office
September 19, 2002
Notefrag wrote: Hallu!
Jag har en Shuttle PC (SB65G2) som jag har bytt ut en hel del fläktar i mot papst. Det gjorde den väldigt mycket tystare... men nu när jag satt i mitt RADEON 9800 Pro så har ju ljudnivån stigit något fruktansvärt!
Problemet är att jag inte har plats till att sätta passiv kylning på grafikkortet eftersom chassist sida ligger emot. (Vill inte såga sönder sidan, nej).
Någon som har något bra tips på hur jag kan tysta ner den jäkeln?!
Jag har funderat på att installera en vridpotentiometer som jag kan skruva upp när jag spelar ett spel som kräver mycket av grafikkortet och skruva ner när jag arbetar i t.ex. office
Skulle inte rekommendera att sänka varvtalet det minsta om du bara kör med originalkylning, då det blir rätt hög chassitemp i en sån burk. Risken finns att kortet kan ta skada, de går fruktansvärt varmt redan som det är.
Ryms inte en Arctic Cooling VGA Silencer då tror du? Vet inte exakt hur det ser ut i din låda, men du har väl en pciplats också? Är den ledig så borde det ju gå.
Förresten, vad sitter det för nätagg i din burk? Klarar det verkligen av ett 9800pro? 😮 Isf måste ju jag skaffa ett sådant till min biostar... Är ju en shuttleklon typ så.
August 12, 2003
[ToMaHaWk wrote: ] Skulle inte rekommendera att sänka varvtalet det minsta om du bara kör med originalkylning, då det blir rätt hög chassitemp i en sån burk. Risken finns att kortet kan ta skada, de går fruktansvärt varmt redan som det är.
Ryms inte en Arctic Cooling VGA Silencer då tror du? Vet inte exakt hur det ser ut i din låda, men du har väl en pciplats också? Är den ledig så borde det ju gå.
Förresten, vad sitter det för nätagg i din burk? Klarar det verkligen av ett 9800pro? 😮 Isf måste ju jag skaffa ett sådant till min biostar... Är ju en shuttleklon typ så.
Burken blir inte särskilt supervarm så länge jag inte håller på med något krävande för grafikkortet.
Så här ser det ut i min låda.
http://images.anandtech.com/reviews/system/shuttle/xpc_sb65g2/openati.jpg
Som du ser är kortet liksom flippat så att PCI-platsen sitter ovanför, och inte under, AGPn. Om jag bygger neråt (som passiv kylning oftast gör) går den ut emot chassits sida.
Det är standardnätagget... http://www.dansdata.com/images/xpcs/psu560.jpg
1 Guest(s)