September 18, 2002
Jag har precis monterat en Silent twin i en AMD Athlon XP 1900+ Och har den oroveckande(?) temperaturen 70ºC(!) Bör jag oroa mej eller? Det är så att hela flensen är varm, och inte bara CPU:n,, dvs att värmeöverföringen funkar.. Kylpastan jag har använt är Artic Silver III.
Snälla någon hjälp mej! 😮
February 19, 2003
då slår jag dig lätt!! HAHA
min CPU bli mycket varmare än din!! =)
52 grader idle, 76 grader då den jobbar.
har inte något riktigt cpu krävande så jag har inte haft möjlighet att testa Full Load än.
jag har en P4 2533 som ligger på 3020. det blir ca 5 grader kyligare vid orginal hastighet.
kylaren är en TC4 och jag använde INTE för mycket kylpasta.
skall snart kolla vad jag får för värden med orginal kylaren.
August 19, 2001
silke wrote: då slår jag dig lätt!! HAHA
min CPU bli mycket varmare än din!! =)
52 grader idle, 76 grader då den jobbar.
har inte något riktigt cpu krävande så jag har inte haft möjlighet att testa Full Load än.jag har en P4 2533 som ligger på 3020. det blir ca 5 grader kyligare vid orginal hastighet.
kylaren är en TC4 och jag använde INTE för mycket kylpasta.
skall snart kolla vad jag får för värden med orginal kylaren.
Omöjligt att en P4 pallar 76 C i fullload. Du har problem med ditt moderkort. De verkar visa lite fel. + att de är misstänkt stor skillnad mellan idle och fulload.
August 22, 2005
silke wrote: Är det någon som vet vilken CPU kylare man borde köpa? Vill ha en så tyst som möjligt men jag vill ju inte passera 60 grader i full load.
Köp en Volcano 7+ eller en annan kopparfläns... Du ska även veta att Asus P4PE garanterat visar en för hög temperatur i BIOS... Du kan nog dra av en 10c, minst...
February 19, 2003
Jag vet inte om systemet visar fel temperatur men flänsen blir brännhet.
Har dock inte haft några stabilitets problem förutom att ASUS probe ploppat upp och varnat ibland när jag spelar.
men när jag öppnar dörren till chassit så sjunker full load tempen till 61 grader. ( kan nu testa att köra riktig full load, har installat 3dsmax )
Jag skall nog köpa mig en till chassi fläkt. för som det är nu kan jag använda datorn som en varmlufts ugn.
1 Guest(s)