September 15, 2001
Fick hem silikon-slangen jag beställt från kuntze.se idag.. Lyssande till allas tips om hur bra silikon var jämfört med pvc..
Men ack vad besviken jag blev, 4 meter för 450 spänn rätt ner i sjön. Jag tog den med tjockast vägg som skulle vara lättast att böja.. Mina slangar är som klister, de drar åt sig allt skit, hårstrån o smuts i hela rummet, och de går inte vika knappt nånting utan att det blir ett jätteveck på en gång. Jag köpte en meter pvc-slang från gtek också, för 25 kr, o den var grymt mycket bättre! den gick att göra ordentliga svängar utan att den böjer sig, och man kunde ganska lätt böja tillbaka lite o forma så att den inte blir nåt veck..
Är det fler än jag som har den här urusla uppfattningen om silikonslang?[/code]
August 14, 2001
Armerad slang är nog tjockare, och klarar nog högre tryck, men inget man behöver bry sig om i vattenkylning, för en dator...
om man behöver göra skarpa väck på en slang utan att den får vika sig kan man antingen lägga en fjäder i (se till å ha rätt material bara, eller sätta en fjäder runt, så förhindras väck
använder man PVC-slangar till olja blir d helt stela, typ som rör efter ett tag, kanske kan vara användbart, vet dock ej hur lång tid som behövs... men behöver man ett skarpt väck på slagnen borde det gå fixera den som man ska ha den och "härda" med olja... dock inget jag testat
Silicon är väl ganska mjukt och klibbigt, drar till sig damm och hårstrån m.m. men ska väl funka ganska bra ändå.
2 Guest(s)