June 21, 2004
Nu är jag bara några minuter ifrån att börja installera mitt vattenkylningssystem så därför har jag lite frågor:
1. räcker 50ml waterwetter till ett helt system med 3 block och ganska stor radiator?
2. för bästa flöde vad är bäst: radiator i taket i datorn eller på sidan?
3. hur lång tid ska systemet stå igång innan man sätter ihop datorn igen med alla komponenter som tex. moderkort, grafikkort osv.
det var väl allt tror jag.
är tacksam för svar så fort som möjligt!
MVH
November 4, 2002
codemaster wrote: Nu är jag bara några minuter ifrån att börja installera mitt vattenkylningssystem så därför har jag lite frågor:
1. räcker 50ml waterwetter till ett helt system med 3 block och ganska stor radiator?
2. för bästa flöde vad är bäst: radiator i taket i datorn eller på sidan?
3. hur lång tid ska systemet stå igång innan man sätter ihop datorn igen med alla komponenter som tex. moderkort, grafikkort osv.det var väl allt tror jag.
är tacksam för svar så fort som möjligt!
MVH
Jag kan bara svara på den sista med säkerhet.
Som med nästan alla datorfrågor/problem så finns det tusen svar.
Men jag skulle säga att om det är tätt i en timme så är det tätt.
Och då har man marginal.
Men det är bara vad jag anser.
Finns dem som har mycket mer erfarenhet av vattenkylning än mig här.
Prescott 3.4GHz @ 3.83GHz 4x225 FSB- ASUS AX800 XT PE - 2 GB DDR 400 - S-ATA RAID-0 500GB - Thermaltake Xaser Damier Series V5000A - Asus P4C800 Deluxe - NEC 8x -/+ RW DVD Dual Layer - Antec 550w TruePower - Samsung Floppy (svart) ;)
November 4, 2001
Tätt efter 1 timme???
Jag rekomenderar runt 24 timmar!
Vissa packningar o dylikt (typ gängtejp) kan vara gamalt och det smälter nästan när vatten kommer på.
Jag har själv haft block som läcker efter en 20 timmar.
1 timme är ABSOLUT för lite om man ska vara säker. ta runt 20h iaf och rör/böj/vicka på slangar och nipplar då och då.
Kan verka långtråkigt med så lång tid men det är vört bestväret. 2Veckors RMA bråk pga läckage är inte kul.
Waterwetter ska blandas enligt följande:
1 "ounc" WW till i "quarter" vatten sist jag kollade blevdet runt 30ml WW till 1L vatten.
Angående flödet så bör man ha allt på samma nivå för "optimalt flöde" men i praktiken spelar det ingen roll om du har radiatorn i toppen eller sidan, radiatorn hämmar flödet väldigt mycket ändå.
September 17, 2003
Hur mkt vatten ska du ha i ditt system? Jag har ca ½liter i mitt slutna system. Fast jag kör bara med renat detstvatten(h) utan något waterwetter i...
Jag orkade bara vänta en halvtimme med mitt system när jag fick det läckfritt. Fast jag har ett budgetkitt som jag köpte då min cpu blev akut tokvarm av luft.
1 Guest(s)