July 3, 2003
Rätta mig om jag skriver fel nu. Sitter det en thermal pad på kylflänsen som medföljer P4 Boxed? I så fall, hur mycket ungefär kan jag räkna med att temperaturen går ner om jag tar bort thermal pad'en och byter till Artic Silver 5? När det gäller P4'or ska man bara lägga en klick kylpasta och låta kylflänsen pressa ut pasta över området va? Hoppas boxed-fläkten duger rätt så okej. Blir att köpa ny senare annars.
February 4, 2002
Beror på vilken p4 du skaffar, intel förnyar och förbättrar de boxade kylarna hela tiden, skaffar du en 3.0-3.2 ida me boxad fläkt så sitter där nog ingen thermal pad.
på min 2.8 (800) boxed satt det thermal pad under kylaren, och den kylaren jag fick till min prolle var riktigt kass. Köpte en polares boxade fläkt som tillhör 3.0 - 3.2:ans boxade fläktar, och satte på artic silver 3, det gjorde susen.
SKulle tro att man sänker tempen med ca 2-5 grader med artic silver 5
May 11, 2003
LJunkan wrote: Beror på vilken p4 du skaffar, intel förnyar och förbättrar de boxade kylarna hela tiden, skaffar du en 3.0-3.2 ida me boxad fläkt så sitter där nog ingen thermal pad.
på min 2.8 (800) boxed satt det thermal pad under kylaren, och den kylaren jag fick till min prolle var riktigt kass. Köpte en polares boxade fläkt som tillhör 3.0 - 3.2:ans boxade fläktar, och satte på artic silver 3, det gjorde susen.
SKulle tro att man sänker tempen med ca 2-5 grader med artic silver 5
Jo, det sitter en pad på flänsen till 3.0GHz iaf
February 4, 2002
July 3, 2003
Plexan wrote: Jag tror att du kommer bli helnöjd med den boaxade fläkten.. thermalpaden har jag hört skall vara mycket bra!
Dock har jag beställt AS5 så jag får nog byta direkt istället för att börja pilla för mycket 🙂
Men vad tror ni, blir AS5 pastan mycket bättre än den thermal pad som sitter på flänsen?
September 24, 2003
Myskot wrote: Rätta mig om jag skriver fel nu. Sitter det en thermal pad på kylflänsen som medföljer P4 Boxed? I så fall, hur mycket ungefär kan jag räkna med att temperaturen går ner om jag tar bort thermal pad'en och byter till Artic Silver 5? När det gäller P4'or ska man bara lägga en klick kylpasta och låta kylflänsen pressa ut pasta över området va? Hoppas boxed-fläkten duger rätt så okej. Blir att köpa ny senare annars.
termal pad suger get pung /ballar eller what ever ,,, AC3-5 är uber ingen här på forumet kan eller vill säga annat
1 Guest(s)