April 1, 2003
Köpte lite nya dataprylar för typ 2 veckor sen...
en xp2100+ (bra fråga vad det är vet bara att det är en xp2100+ med 1.6v) ... (e lite noob på klockning=) ))
stepping id
1standard
1extended
(wcpuid)
Asus A7V 333 VIA KT333 MB
256 pc-2700 "standard" minnen
gf4 ti4200 64mb innovision
q-tec 400w nätagg dubbla fläktar
lite fläktar här och där i datorn.
cpucool = titan ttc-d5tb-cu (xp2800+)
2st 32mm gamla amd k7 fläktar på burken som e riktade mellan cpu å minne.
men det e ett probb med datorn?!?!
ibland när jag sitter å spelar så typ stänger den av sig?! (har hänt 2 ggr på 2 veckor) allt stängs av förutom gröna lyskanppen på burken.
cpu temp = idle 46 load 50-51
mb = 37-40
det e ju knappast för varmt?!?!
hur är det med att klocka om den stänger av sig sådära?!?!
lite help vore uppskattat... =)
jaja harè bra alles
December 2, 2001
Bathen wrote:
men det e ett probb med datorn?!?!
ibland när jag sitter å spelar så typ stänger den av sig?! (har hänt 2 ggr på 2 veckor) allt stängs av förutom gröna lyskanppen på burken.cpu temp = idle 46 load 50-51
mb = 37-40
det e ju knappast för varmt?!?!jaja harè bra alles
Jag hade liknande problem förut att datorn startade om någongång då, då. Dock misstänker jag att de berodde på att nätagget inte höll mottet eftersom de inte har hänt ingen sedan det byttes ut.
Klocka datorn kan du säkert göra, processorn ska ju klocka rätt hyfast om du har TB kärnan, vilket du borde ha om du säger att org. volt ligger på 1.6, dock tycker jag du bör fixa probelmet med omstarter innan du klockar eftersom dom är inte bli färre av det, mitt tips är att prova byta nätagg om du har möjlighet.
December 2, 2001
Bathen wrote: Har provat nätagget hos en polare med typ samma comp... funkar perfa.
tycker dock att det är lite varmt... stänger nätagget av sig om det blir för varmt? det är ett splirrans nytt... å 400w räcker väll?
Nja watten burkar inte spela så stor roll, om det sjunker ihop som en hösäck när man sätter lite belastning på det har du ju inte så står glädje av den höga effekten, dock tycker jag det nätaget borde fungera bra så.
Annars har jag lite svårt att se vad som skulle kunna vara fel, möjligtvis om NB är förvarmt med de tycker jag skulle vara konstigt på ett nytt kort som du dessutom inte äns överklockat.
April 1, 2003
Så nu har jag klockat å allt funkar perfa... ökade från 133/33 till 166/33 å mulltip. från 13.0 till 12.5 (från 1733 till 2083)mhz
nu kommer det konstiga...
cputemp 1733mhz=idle46 load 50-51
cputemp 2083mhz=idle48 load 52
kan det stämma eller är de nå fel på tempmätaren?!!?
kan jag klocka mer... allt e stabil å volt e orginal 1.6, nu 1.65
öka volt mer klocka mer?! har bara 256mb 333mhz ddr "standard" hur mkt pallar dom?!
April 1, 2003
ojjdå .. nu stack den till 54 🙂
körde seti@home ett tag 😛
April 1, 2003
såja färdig klockat å klart... xp2100@2166mhz... cpu tempökning 4-5 grader 🙂
2 Guest(s)