December 9, 2004
Skrev denna fråga i tråden lite längre ner, men kände att det är lite otydligt, samt skulle jag behöva svar innan morgondagen 8för att ev. kunna ändra min lagda order).
Det jag undrar är skillnaden mellan analog och digital tempsensor. Var kopplar man de digitala, och läser de bara av moderkortets egna värden?
Är lite tveksam till analoga sensorer, då jag tror det är svårt att få dem nära de varmaste delarna på ex. processorn.
Tacksam för hjälp
February 16, 2004
Själva sensorn är ju ändå kan man säga analog.
Hur resonerar du i denna menning?
Är lite tveksam till analoga sensorer, då jag tror det är svårt att få dem nära de varmaste delarna på ex. processorn.
Sen förstår jag inget av vad du talar om för digitala och analoga tempsensorer.
Du skulle kunna berätta lite mera.
December 9, 2004
ops, sorry, var kanske lite otydligt 🙄
Det jag pratar om är flaktkontrollern mCube T-balancer http://www.mcubed-tech.com/eng.....odukte.htm
man kan få den med antingen analoga sensorer, eller digitala sensorer. De analoga är små tunna sensorer som man tejpar fast där man vill mäta temperaturen. Funderar därför på att det kanske är svårt att få dem nära den varmaste delen på cpun, grafikcpun osv (eftersom det är en kylfläns som täcker hela cpun).
Hur de digitala sensorerna fungerar är jag mer osäker på, men jag gissar att man kopplar dem till moderkortet och de avläser moderkortets egna värden, men är som sagt osäker på det.
Hoppas det var lite mindre otydligt denna gång 😛
1 Guest(s)