January 10, 2005
Självklart har jag sett några tester att det är olika mellan olika märke, tex från MSI, PowerColor eller Sapphire när det gäller ATI grafikkort.
Men de jag undrar över är ATI har också egen version.
Vad är då skillnad mellans ATI, Sappihire, Gclub osv?
Ibland undrar jag varför ATI släpper egen version när det ändå finns så pass många andra. Är ATI's sämre på något sätt?
Sitter och väntar som en kåt get efter mina datordelar som kommer nästa vecka. Har suttit med min käre Pentium2 400mmx mhz, 10gb hdd, 256sdram, under nu senaste veckor.
December 27, 2003
ATI släpper bara sina egna kort i USA och Kanada, och använder endast deras egna referensspecs och kylare
Andra tillverkare som släpper kort över hela världen kan ibland ha egna kylare, och ha en viss skillnad i specifikationerna (tex. lite högre klock på kärna och minne)
Prestandaskillnaden är ofta minimal, utan den största skillnaden ligger oftast i kylaren
November 4, 2001
ATi tillverkar inga kompletta grafikkort bortsett från prototyper osv. Även fast dom har sina BBA (Build By Ati) kort så kommer dom inte ur deras egna fabriker. Celestica bygger ATis kort Precis som Flextronic bygger nvidias kort.
Olika tillverkare runt om i världen köper färdiga kort från tex Flextronics och Celestica för att sedan köra in egna bios med olika frekvenser (om dom önskar), ev montera en annan kylare, slänga med lite mjukvara och packa ner i en kartong.
1 Guest(s)