November 6, 2004
Jag har ett Asetek kit på väg hem, alltså ett kit med block till både CPU, GPU och Nordbryggan.
Har dock enbart läst att det är onödigt med vatten på nordbryggan, annat än om man voltmoddar det rätt kraftigt...något jag förmodligen inte kommer kunna göra ändå. Ska jag skippa det blocket helt då? BOrde ju bli lite bättre kylning till övriga två då, och det lär behövas...mitt ny-voltmoddade 9800 Pro kommer väl få en del högre spänning över sig, plus att jag ska ha en överklockad Prescott...
Vad tror ni? Skippa blocket till nordbryggan? Verkar för övrigt få rätt klurigt att fästa det...Asus kortet har inga hål där, utan den passiva kylaren sitter med byglar...så jag kanske t.o.m. måste skippa det....? 😕
March 14, 2004
Jag kom konstigt nog högre med vatten på NB med mitt NF-7. 😉
Med kalluft och stockkylning kom jag upp i 233FSB stabilt. Efter någon månad testade jag med Relaxias (smygreklam... 😉 ) hemmagjorda NB block. Klarade faktist 237 i windows 🙂
EDit: Stabilt med 235FSB var det. Det kanske var så att kortet hade "bränt" in sig eller något, tror inte så mkt på sånt jag...
1 Guest(s)