February 19, 2002
Jag sitter på en AMD Athlon T-bird på 1 GHz.
Till den har jag en GlobalWin WBK68 cpu-cooler FCPGA/SocketA. Tempen ligger på 57© full loaded. Vilket är värdelöst tycker jag!
Kör bara på kylpaden som satt på när jag köpte fläkten och har inte brytt mig om någon kylpasta (som ger bättre kylning, jag vet). Men det skulle nog ändå sänka tempen så mycket eller? Jag förmodar att fläkten är en skitfläkt...
Här är lite info om den...
Antal fläktar på kylfläns: 1
Rotationshastighet på fläkt: 4800 ± 15% RPM
Luftflöde: 23.7 ± 15% CFM
Ljudnivå: 36.5 ± 2dBA
Mått: 75 x 63.5 x 39.4 mm
Köptes på datorbutiken för 245 kr.
Nå? Är det en skitfläkt eller? Vad ska jag köpa istället?
February 19, 2002
O nej! Vad jobbigt. Jag hoppades på att alla skulle säga; Åh, har du en sån skitfläkt, Köp en ny! Jag orkar inte mixtra med att plocka bort fläkten och kleta pasta men jag har väl inget val. Som man bäddar får man ligga.
38 grader. Det var det värsta! Kanske är värt mödan ändå...
February 4, 2002
On 2002-03-18 13:45, hulk_hugan wrote:
O nej! Vad jobbigt. Jag hoppades på att alla skulle säga; Åh, har du en sån skitfläkt, Köp en ny! Jag orkar inte mixtra med att plocka bort fläkten och kleta pasta men jag har väl inget val. Som man bäddar får man ligga.38 grader. Det var det värsta! Kanske är värt mödan ändå...
Åh, har du en sån skitfläkt,Köp en ny!
Helst en Alpha 8045:a med Enermax 80mm fläkt till. Så där ja nu var det sagt
August 19, 2001
enligt mbm5 o mitt bios så har ja aldrig haft en temp över 38 grader, de kan ju vara lite fel på mätdioden ele va de heter, men eftersom min chassi temp ligger runt 30 så stämmer de nog.
kanske ska säga att ja inte bara har en fop32 utan oxå 7 andra fläktar (nätagg inräknat)
February 19, 2002
Hur låg temp kan man komma ner i med enbart fläktkylning? Jag vågar inte ge mig på vattenkylning än. Iallafall inte på min nuvarande dator. Jag bygger iofösej ihop en gammal ADM K6 2:a och den kan man ju experimentera en hel del med. Övning ger färdighet.
Ett slutligt tack till Arne Anka som fällde min efterlängtade kommentar...
2 Guest(s)