March 10, 2002
Vad är det man behöver för att få ett stabilt resultat på cirka 2.2-2.6ghz?
Vilket moderkort ska man ha?
Är det svårt att överklocka upp till 800mhz?
Har sett på olika siter att de lyckas överklocka en 1.6 P4 northwood till 2.4 ghz ganska lätt utan extra fläktar å sånt.
Måste man ändra volten på minnerna och grafik korter och så när man klockar?
Känns svårt att hålla på i bios där man ska klocka(tror jag).
Ja många svar jag gärna skulle vilja ha reda på!
Tack för mig!
December 21, 2000
jag klockade fört upp min p4:a 1.8ghz Northwood med orginal kylning utan problem till 2.4ghz genom switcharna som sitter på mitt Asus P4B266 med orginal volt för att med den gamla biosen kunde man knappt klocka den genom biosen 100mhz.
Nu efter att ha uppdaterat biosen kör jag den i 2.6ghz utan problem med en ökning till 1.7 i volt.
Så för mig har det inte vart några som helt problem att klocka + att jag sluppit amd sjukan med att köpa monströsa prolle kylare
///////
AzzE
[ Detta Inlägg ändrades av: AzRaeL den 2002-03-31 03:36 ]
March 9, 2002
On 2002-03-31 03:35, AzRaeL wrote:
jag klockade fört upp min p4:a 1.8ghz Northwood med orginal kylning utan problem till 2.4ghz genom switcharna som sitter på mitt Asus P4B266 med orginal volt för att med den gamla biosen kunde man knappt klocka den genom biosen 100mhz.
Nu efter att ha uppdaterat biosen kör jag den i 2.6ghz utan problem med en ökning till 1.7 i volt.Så för mig har det inte vart några som helt problem att klocka + att jag sluppit amd sjukan med att köpa monströsa prolle kylare
P4 2.6 motsvarar en amd duron som tuffar på i 1.1ghz,Klart att det räcker med en mini-fläkt som svalkar intel-prollen...
June 25, 2001
men lixom, amd freaksen på denna sidan vägrar fatta att intel ager amd... lixom ta det som män, thats life!
P4 1.8@2.2ghz
Asus P4B266
July 21, 2001
*ntel vs AMD
jo de e alltid lika roligt
AMD äger *ntel när de gäller pris/prestanda
men men....vissa människor vill ju känna sig "säkra" så dom köper en *ntel.....jag har 2st amd xp-burkar.....o nu ska jag ta o köpa mej en p4 northwood.....mest som ett hobby-projekt....se hur mycke man kan klocka den o jämnföra den me mina amd-burkar.
tacka fan för att man kan handla grejjer på sin oskattade lön 😀 😀
1 Guest(s)