December 29, 2003
Har råkat ut för ett skumt problem när jag ska klocka.
Den klarar 219*11 hur stabilt som helst. Men när jag drar upp till 220*11 så bootar den inte ens, har vattenkylning till cpu och nb samt en fin fläns på sydbryggan och bra ventilation i lådan och hyfsade temps på allt.
Tycker det är skumt att den inte går högre. Förstår ju att den inte kan gå hur högt som helst men tycker den borde bli lite ostabil innan den inte ens väljer att boota med bara ett snäpp högre fsb.
Nån som har nåt tips eller idé på vad jag kan göra, ha rprovat med maxvolt till cpu och nb men utan resultat.
March 14, 2001
Samma med min TB den går utmärkt i 207*8.5 men inte i 208.. troligen kylningen som stoppar men de får vi se om några veckor.. 🙂
Men prova att höj mer till kanske 222 lr liknande.. har vart med om att de funkar kasst på endel hastigheter, som TBn går inte alls med fsb på 111-130 nåntingt.. däremot med allt därifrån upp till 207 går den :D..
February 3, 2003
kmet : Tror det är en låst barton som du inte kan ändra multi på.
Spinnjonte : Vad kör du med för vcore? Och det kan mycket väl bara vara så att antingen ditt moderkort, cpu eller minne stoppar. Sätt till kassa timings, max spänning på vdd och vdimm och kanske öka vcore lite om den inte är allt för hög redan. Många NF7 stoppar vid 220 utan moddning.
2 Guest(s)