April 5, 2003
Men om du tänker til lite nu x-per. Hur mycket större area har inner diametern på en 1/2" slang mot en 3/8"? Skillnaden är väldigt liten, vi kanske ska hålla oss kvar på vid kylning av dator komponenter. Sen tror jag faktiskt att dom där feta slangarna har tjockare väggar vilket gör att dom viks mindre lätt, innerdiametern är nog fortfarande ½" skulle jag tro.
February 12, 2003
Darko wrote: Men om du tänker til lite nu x-per. Hur mycket större area har inner diametern på en 1/2" slang mot en 3/8"? Skillnaden är väldigt liten, vi kanske ska hålla oss kvar på vid kylning av dator komponenter. Sen tror jag faktiskt att dom där feta slangarna har tjockare väggar vilket gör att dom viks mindre lätt, innerdiametern är nog fortfarande ½" skulle jag tro.
x-per wrote: Jag tänkte snarare på mängden vatten som måste pumpas per sekund för att fylla ut slangarna! Eller har slangarna samma invändig diameter som dom små?
April 14, 2003
Mmm x-per, om du har gått i skolan och lärt dig det du snackar om så skall jag ringa skolverket
och be dem stänga den skolan direkt.
Ett lite tips till alla er med vattenkylning från x-per.
se till att inte flödet blir för lågt för då kommer slangar att knögglas ihop.
P.S vatten är inkompressibelt, fick du lär dig det x-per?
February 12, 2003
Barcode wrote: Mmm x-per, om du har gått i skolan och lärt dig det du snackar om så skall jag ringa skolverket
och be dem stänga den skolan direkt.Ett lite tips till alla er med vattenkylning från x-per.
se till att inte flödet blir för lågt för då kommer slangar att knögglas ihop.P.S vatten är inkompressibelt, fick du lär dig det x-per?
Inte för att jag förstår vad detta hade med min första kommentar att göra men men!
2 Guest(s)