July 3, 2003
aldrig haft min prolle ute i -15 C förut, men det ska jag minst göra iår, förra året använde jag ett KT400 chipset's mobo, de va nå budget-ECS, så min prolle höll alltid runt 55-65 C inomhus, utomhus sjönk den till 28 C vid idle när det var minus 8 grader runt om och den stod där utan sidoplåt... iår har jag ju mitt system i sign, och mina minnen orkade faktiskt med 200 FSB nu ju... 😀 kom bara upp i 193 FSB stabilt förra året på samma minnen men med KT400-chippet, som inte hade AGP/PCI lås ovanför 166 FSB... och 199 som max... 🙁 iaf, vad kan man pressa upp dem i med lite tur? bara 2 månader eller så tills man kan förvänta sig maximalt med minusgrader ! 😀
hur stora är riskerna för kondens? för egentligen utvecklar väl inte resten av komponenterna nån egentlig värme? tänker mest på baksidan av komponenterna, då jag antar risken e störst där?? nån kunnig med minusgrader??
February 4, 2003
Kamelryttarn wrote: hehehe... grymt skön idé.. hade du den på 24/7? misstänker att diskarna kan va lite trögstartade när dom håller -10 grader
Ja den är på jämt o diskarna brukar hålla +5 grader men inte alltid...
Här var det ca -18-20 grader eller så.
Speedfan fattar inte minusgrader på diskar detta är väll typ -3 grader...
[Image Can Not Be Found]
July 3, 2003
ctrl, kondens var inget problem sist... höll 9 C i systemp då iaf 😉 😛 dessutom hade jag den ute 9½ timme, hela tiden stabil! 😀 dock vid temp-ökning eller nåt så hade den nog inte vart stabil längre tror jag.... jaja, kanske man ska försöka satsa på 225 FSB eller nåt iår 😉 😀
July 3, 2003
haha.... du skulle ju kunna testa att bara ha radiatorn utanför 😉 kall luft > vatten = extremt kallt vatten, förhoppningsvis UTAN att de blir is 😛 radiatorn bör alltså inte va ute vid mindre än 2-3 grader tror jag, då risk för is och frost-bildning finns då luften på vattnet blir überkallt... men du lär ju effektivisera din kylning 😉
jag lär übertesta de där med kall omgivning i vinter iaf så länge jag kan.... 😛 kanske försöka mig på 14 i multiplier igen? behövde strax över 2 V för att komma in i windows sist 😛 med lite mer kyla och ännu mer volt borde de gå ju? 😉
August 14, 2001
Man har väl glykol i vattnet, eller nåt annat liknande, algedödande av nåt slag, dock om du kyler vattnet så mycket kommer blocken bli kalla nog för kondens, vilket vanligtvis inte är bra... slangarna ska väl klara minusgrader... förstår inte varför d ej skulle göra d, så länge man inte hittar slang för 50öre/m på biltema eller så då... dock blir d nog hårda...
3 Guest(s)