April 30, 2003
Hejsan jag tänkte köpa en SLK-800
Har en barton 2500+ clockad till 2200MHz
Den blir 50 grader varm när man pressar datorn hårt.
Så jag tänkte höra med er här inne på furumet vad ni tycker om Den här kylflänsen.
Jag kommer nog att clocka högre sen med den kylflänsen så jag vill ju ha något som är bra.
Just nu kör jag med Volcano 9
Skriv vad ni tycker
August 25, 2001
June 27, 2001
Skulle vilja ha den med... men...
Abit NF7-S will not fit without customized standoffs. The board has a few SMT components fall into the 6mm keepout zone of the four holes around socket. Installing a SLK-900-U on a current version (ver. 1.2) NF7-S may very likely result in damage of the board. (någon som vet hur man kan få tag på dessa customized skruvarna, eller får man fila till den själv?)
Och...
Fläns tillsammans med fläkt går på nästan 1000 kronor, och då kan jag lika gärna köpa denna.
http://www.swiftnets.com/produ.....2plusT.asp
Enda nackdelen är ju att den senare närapå kräver ny nätagg, särskilt med grafikortet jag har med..
-- Sorken
April 18, 2003
Jag är oxå lite sugen på en SLK-800 men har iof inte så farlig temp med min Volcano 9. Klockar jag mkt så måste man ju kräma ur den ganska fett typ runt 6000rpm. Då brukar flickvännen skrika ganska bra ! 😀 brukar köra den i 180x12.5= 2260mhz då kan jag köra den på lägsta rpm/1800 har en idle temp på 45 grader , efter några timmars spelande ca 52grader. Vet dock inte om det är värt att lägga slantarna på en SLK-800. ?
2 Guest(s)