April 26, 2003
Tjo!
Har köpt en slk 800 koppar fläns men jag undrar om det är nått speciellt man måste göra innan man sätter på den eftersom min prolle ligger på runt 65 - 70 grader när jag har den på. Undrar också en sak om arctic thermal adhesive (stavning) man fick ju två tuber med. ska man blanda dom eller hur ska man göra?. har läst hut man gör på arctics hemsida men jag är ju inte jätte bra på engelska. skulle nån kunna hjälpa mig?
April 26, 2003
m00pid00 wrote: Är processorn 60-70 grader har du monterat tokfel! Ta bort kylaren, gör rätt.
Ta på en tunt lager kylpasta.
Det är ju det jag har gjort. men det går ju likt förbannat upp till 65 - 60 grader.
jag har prövat göra om flera gånger men med samma resultat.
April 26, 2003
GooGeL wrote: satt på en fläkt? 😀
nej du ska verkligen inte limma fast den heller 🙂
pastan du snackade om är artic silver pasta + epoxy :Xdu lär juh slita bort hela coren på prollen om du ska montera isär det 🙂
jag använder ju självklart inte den till prollen jag tänkte sätta på lite kylflänsar på minnet på graffet. men jag vet lixom inte hur man ska få det att sitta bra. ska man blanda inehållet i de två tuberna eller ?
Fläkt har jag på.
February 1, 2004
ribban wrote: [quote=GooGeL]satt på en fläkt? 😀
nej du ska verkligen inte limma fast den heller 🙂
pastan du snackade om är artic silver pasta + epoxy :Xdu lär juh slita bort hela coren på prollen om du ska montera isär det 🙂
jag använder ju självklart inte den till prollen jag tänkte sätta på lite kylflänsar på minnet på graffet. men jag vet lixom inte hur man ska få det att sitta bra. ska man blanda inehållet i de två tuberna eller ?
Fläkt har jag på.
Det är precis som tvåkomponentslim eftersom det faktiskt är ett sådant. Du blandar lite av innehållet från tuberna och kladdar sen på det tunt på minnet. Jag vet inte om man ska vänta nån minut med att trycka dit flänsen, med vissa limtyper är det så... lär ju stå i nån manual eller liknande... 🙂
2 Guest(s)