January 10, 2003
Hej, jag pratade med Datorprylar i veckan och beställde en SLK-800.
Dom sa att den borde komma in om några veckor.
Så här blev svaret på det mail jag drog iväg när jag fått orderbekräftelsen.
Svaret från Datorprylar.com:
Vi vet inte mer idag än vi visste sist vi pratades vid tyvärr..
Gtek som är vår leverantör har beställt dem från Thermalright, men har
inte fått något bekräftat datum..
Just nu har vi en lagerstatus på -5 st, och har bestämt att när vi
kommer upp i -10 igen så kommer vi försöka beställa från finland eller
tyskland som vi gjorde för ett tag sedan. Men till dess väntar vi ut
Gtek.
Edit 030214: Mailade ett Internetföretag i Tyskland och fick svar, den finns i lager och kan skickas som postförskott. Pris för frakten 20 EUR
Edit 030217 Avbeställde min SLK-800 från Datorprylar och beställde istället en SLK-800 från http://www.pc-cooling.de/. Jag betalade som "Vorkasse" (=Förskottsbetalning) på banken idag. Totalkostnad inkl. frakt blev: 800 SEK.
Jag skulle tro att den kommer i slutet av veckan eller i början av nästa vecka.
Edit 030220 Fick idag bekräftelse på att kylningen är skickat som postpaket från Tyskland. Jag bygger ihop ett nytt system i helgen och hoppas att kylflänsen kommer i början av nästa vecka.
Edit 030225 Hämtade ut kylflänsen idag. Det tog ca en vecka från att jag betalade via banken tills att jag fick paketet.
February 4, 2002
zac* wrote: ta en SLK-900 från Frozencpu.com på en gång..
En sån skulle jag vilja ha 😀
Kollade lite på deras sida ock skrattade för mej själv Så här stod det
We recommend using Vantec Tornado 92x38mm fan, which flows up to 119CFM
Och 119cfm är hur mycket den blåser Min egen delta blåser nått fruktansvärt och låter nått fruktansvärt på 12v och ändå har den bara 80cfm (En normal 80mm fläkt ligger runt 30cfm) Så jag kan lova dej när man drar igång Vantec Tornado så lättar datorn från golvet nästan
February 4, 2002
zac* wrote: [quote=CyriQ]Hehe reagerade också på det när jag läste det hela. Undrar hur kall min prolle vore med den hehe. Det lär låta något fruktansvärt på maxvarv hehe.
56.4db låter den, men det är tur att det finns dämpningmaterial i sånna lägen. 8)
56.4db jaa de e inte så farligt bara ett litet snäpp högre än min Delta på 12volt
August 16, 2002
Arne Anka wrote: [quote=zac*][quote=CyriQ]Hehe reagerade också på det när jag läste det hela. Undrar hur kall min prolle vore med den hehe. Det lär låta något fruktansvärt på maxvarv hehe.
56.4db låter den, men det är tur att det finns dämpningmaterial i sånna lägen. 8)
56.4db jaa de e inte så farligt bara ett litet snäpp högre än min Delta på 12volt
din är på 52.2 ja + att du har väl också superduper chassi med ljuddämpnings grejjs, som jag nämnde?
October 7, 2002
Arne Anka wrote: [quote=zac*][quote=CyriQ]Hehe reagerade också på det när jag läste det hela. Undrar hur kall min prolle vore med den hehe. Det lär låta något fruktansvärt på maxvarv hehe.
56.4 dB är ju mer än dubbelt mot 52.2!
2 Guest(s)