April 18, 2005
Hallo.. Sitter här med två minnen i handen Twinmos Winbond SP 3200 BH-5 512 mb och kan köra dom UTAN PROBLEM i 216 i 1.5.2.2.5 men det är bara när jag använder en sticka och det kvittar vilken sticka jag kör med men när jag stoppar in båda så går det åt helvete.. kör memtest 86 å får fy helvete massa fel.. vad e problemet!!.. har sett andra göra 2x512 mb minnen på samma moderkort å en sempron..
August 5, 2003
Jag hade ett sånt mobo förr och det gick ca260 fsb med mina ddr500 vitesta men bara ca 205-210 med Twinmos SP 3500. Det är tydligen problem att köra 2x512 överklockat på Nforce moderkort överhuvudtaget. Så du kanske får köra med dividers eller dra ned på klockningen.
June 15, 2003
Nej. Hade inte möjlighet att testa TCCD stickor/andra minnen.
Testa mina mushkin och mina twinmos winbond speed premium, Båda BH-5or.
Den ville knappt starta med twinmsen och gick knappt stabil med original frekvens med mushkinsen.
Så jag gjorde vad man kan göra, lämna tillbaka skitmoderkortet och skaffade socket 939 med nForce4.
Har funkat perfekt med både twinmos och mushkins, och mitt Abit AN8 klarar av att leverera höga volter till mina minnena vilket BH-5or tycker om :).
Du kanske kan få det att funka om du hittar något bra bios och bra minnesinställningar, det finns en hel del att pilla med, men jag orkade inte och sålde vidare kortet bara.
1 Guest(s)