December 12, 2004
Körde först en test helt utan att röra något och fick 6600 i 3D Mark 2003.
Testade att öppna alla pipes men då blev det fel, det fungerar däremot med tre öppna pipes. Problemet är bara att jag får små små vita prickar i bland annat Half Life 2, de syns mot mörka ytor. Jag fick även error på de snurrande objekten i början på stress testet i Counter Strike Source.
Däremot så gick 3D Mark 2003 perfekt, inga fel alls och poängen blev nu 8600.
Detta är min dator:
AMD Newcastle 64 3500.
2x512 Twinmos minnen 3200.
ASUS A8V Deluxe moderkort.
Ledtech 6800 LE
Silentium T2 låda, inga extra fläktar inkopplade, processorn ligger på 37 grader och värmen i lådan är 26 grader.
När jag öppnade pipes på 6800 LE så blev det ingen tempratur förändring.
Jag tycker min score är låg, är det någon som kan ge bra tips. Ska jag stänga dem öppnade pipesen, kan kortet ta skada för att det blir prickar?
Tacksam för alla tips och råd.
December 12, 2004
Det konstiga är att 3D Mark 2003 och 2005 inte visar några fel Aquamark fungerar perfekt också. Det enda fel som jag får är de vita prickarna i couter strike source och att mosaiken och de andra roterande föremålen i video stress testet ej visas, istället snurrar det röda loggor som det står error på.
Kan det vara fel på Leadtech kortet då???
Jag hade inga problem med video stress testet på mina förra dator men det fungerar inte sedan jag installerat om det på denna.
Har även ställt tillbaka alla inställningar till orginal men de röda loggorna är kvar.
Någon som vet vad detta kan bero på?
March 6, 2004
Det betyder att du har öppnat för många pipes eller att du har klockat för mycket. Får du vita prickar så ska du stänga av pipsen en efter en tills du inte får några prickar längre.
Och ja, kortet kan ta skada om du hela tiden spelar med sk "artefakter"/vita prickar.
Förstod du?
March 6, 2004
Du kanske har ett dåligt oc-program!? Testa Rivatuner, finns på http://www.guru3d.com
Fick hem mitt MSI 6800LE idag..
Nått mysko med det, eller kanske nått annat..
När jag kör 3DMark 03 går det helt perfekt, kan köra upp i 360/900 och allt går bra, utan artefakter eller nått konstigt i bilden..
Men när jag kör igång ett spel blir det annat, då svartnar skärmen och hela baletten avstannar..
Inte så att datorn startar om eller så..
Vad kan det bero på??
Klent nätagg??
Har Chieftechs 360watt som satt i burken när jag köpte den..
Märker inte av nått typ fläktarna varvar ned eller så..
För låg volt på Grafikkortet?
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
2 Guest(s)