December 25, 2000
Jag har massvis med små bubblor i min nya vattekylning, jag använder den inte utan den står och mal på i ett försök att bli av med bubblorna.
Kylningen består av: cpu block (från en finsk tillverkare), eihem 1048, innovatek genomskinlig tank, black ice 2, allt e ihopkopplat med silikonslangar.
Någon som har någe tips?
October 15, 2001
vänd å vrid på skiten.. då brukar det de försvinna.. jag brukar trycka ihop slangen där vattnet går ut som då bildar ett litet övertryck som oftast skuter iväg de sissta bubblorna.
btw ?! du har väll luftnings hål ? har för mig att det är ett i tanken du har..
i värsta fall så kanske du har en liten läcka någonstans.. så pass liten att det inte kommer ut något vatten.. men luft.
testa att håll för slangen där vattnet går in i pumpen och kolla om det lilla övertrycket i systemet kan avslöja den dålda läckan.. men jag tror/hoppas på att du inte har det..
testa så att alla skruvklämor eller liknande sitter fast..
jaja.. testa lite kombinationer av detta.. de försvinner nog snart..
September 11, 2002
Det är pumpen som det e luft i har ett till mitt akvarium..... det e bara vända på pumpen i alla 3D riktningar så hör du att det "raslar" till när pumpen trycker ut det sista luften ur pumphuset.......om det finns luft i pumpen förlorar man en del av dess efektivitet.........:))
1 Guest(s)