August 14, 2001
förrästen, säg gärna till vad du skaffar och hur det funkar, håller med på med extern låda, och är väl typ flytta som är problemet.. det jag pratade om från Zoo-affär var något för att koppla isär, ungefär så som du beskrev, typ 2 kranar du stängde av, och sen var det bara dra isär, om du tänker dig anslutningen till en vattenslang typ... men hör gärna av dig eller skriv här eller nåt om resultat...
September 19, 2002
Spinnjonte wrote: Bör väl funka med tryckluftsanslutningar. Bara att åka på Laitis eller Mekonomen och kolla, då får du ju riktiga snabbanslutningar. Finns nog i 1/2 tums dimension.
Det var ju ett bra tips faktiskt... Det enda jag funderar på är att det kanske bildas luftbubblor i systemet när man kopplar ur dem/kopplar in dem igen, alternativt att det kanske fjuttar ut lite vatten titt som tätt. Menmen, ska kolla upp om jag hittar nåt sånt där så får vi väl se, det är nog bara Trial & Error som gäller skulle jag tro. Är ju inga hemmansaffärer det rör sig om direkt.
Måste bara klura ut nåt lämpligt att använda som låda till kylningen, vill gärna rymma typ allt utom just själva blocken i den. Ska se om vi har nåt typ shuttleliknanke chassi över på jobbet(utan innehåll då förstås) som man skulle kunna använda sig av.
September 19, 2002
Frisk wrote: förrästen, säg gärna till vad du skaffar och hur det funkar, håller med på med extern låda, och är väl typ flytta som är problemet.. det jag pratade om från Zoo-affär var något för att koppla isär, ungefär så som du beskrev, typ 2 kranar du stängde av, och sen var det bara dra isär, om du tänker dig anslutningen till en vattenslang typ... men hör gärna av dig eller skriv här eller nåt om resultat...
Mmmm får kolla om det an vara en lösning också...
Kom på att de kanske har nåt lämpligt på electrolux home. Var ju & köpte lite slangadaptrar till vår bänkdiskmaskin häromdagen för att få den att passa till vår kran. Det var ju en typ av snabbanslutning liknande tryckluftanslutningar.... Hmm, tål att undersökas... :bgrin:
August 14, 2001
Det kommer ju ut lite vatten, men är ju bara nån/några milliliter der rör sig om, har du tank så borde det ju vara lugnt.. hm.. bajonettkoppling tror jag det hette, du typ vrider isär d 2 "kontakterna" såg rätt smidigt ut.. jag bygger min externa vattenkylning i en gammal desktop-dator, bra att ha en relativt stor plan yta, att fästa radiator på... mitt projekt finns under projektlogar... lycka till, å sprid gärna lite nya idéer till mig =)
1 Guest(s)