Snabbkopplingsnipplar eftersökes till projekt....|Överklockning, rekord och benchmarks|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Snabbkopplingsnipplar eftersökes till projekt....
[ToMaHaWk]
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1422
sp_UserOfflineSmall Offline
1
October 1, 2004 - 4:45 pm
sp_Permalink sp_Print

Tjena boys!
Nån som vet vars man får tag i snabbslangkopplingar(i de dimensioner som vattenkylningsslangar normalt sett är)? Funderar på en extern vattenkylning nämligen, men jag vill kunna koppla ur vattenkylningslådan när jag ska flytta på datorn.

Tacksam för svar.

frisk
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1511
735859
October 1, 2004 - 4:50 pm
sp_Permalink sp_Print

vilken typ av snabbkopplingsnippel menar du? typ sån med kranar? kolla en Zoo-affär, d har nåt sånt.. kanske går köra ett fill/bleed-system annras och slakta?

Spinnjonte
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1407
735873
October 1, 2004 - 5:02 pm
sp_Permalink sp_Print

Bör väl funka med tryckluftsanslutningar. Bara att åka på Laitis eller Mekonomen och kolla, då får du ju riktiga snabbanslutningar. Finns nog i 1/2 tums dimension.

frisk
Kommer du hit ofta?
Medlem
735961
October 1, 2004 - 6:22 pm
sp_Permalink sp_Print

förrästen, säg gärna till vad du skaffar och hur det funkar, håller med på med extern låda, och är väl typ flytta som är problemet.. det jag pratade om från Zoo-affär var något för att koppla isär, ungefär så som du beskrev, typ 2 kranar du stängde av, och sen var det bara dra isär, om du tänker dig anslutningen till en vattenslang typ... men hör gärna av dig eller skriv här eller nåt om resultat...

[ToMaHaWk]
Kommer du hit ofta?
Medlem
735984
October 1, 2004 - 7:04 pm
sp_Permalink sp_Print

Spinnjonte wrote: Bör väl funka med tryckluftsanslutningar. Bara att åka på Laitis eller Mekonomen och kolla, då får du ju riktiga snabbanslutningar. Finns nog i 1/2 tums dimension.

Det var ju ett bra tips faktiskt... Det enda jag funderar på är att det kanske bildas luftbubblor i systemet när man kopplar ur dem/kopplar in dem igen, alternativt att det kanske fjuttar ut lite vatten titt som tätt. Menmen, ska kolla upp om jag hittar nåt sånt där så får vi väl se, det är nog bara Trial & Error som gäller skulle jag tro. Är ju inga hemmansaffärer det rör sig om direkt.

Måste bara klura ut nåt lämpligt att använda som låda till kylningen, vill gärna rymma typ allt utom just själva blocken i den. Ska se om vi har nåt typ shuttleliknanke chassi över på jobbet(utan innehåll då förstås) som man skulle kunna använda sig av.

[ToMaHaWk]
Kommer du hit ofta?
Medlem
735989
October 1, 2004 - 7:06 pm
sp_Permalink sp_Print

Frisk wrote: förrästen, säg gärna till vad du skaffar och hur det funkar, håller med på med extern låda, och är väl typ flytta som är problemet.. det jag pratade om från Zoo-affär var något för att koppla isär, ungefär så som du beskrev, typ 2 kranar du stängde av, och sen var det bara dra isär, om du tänker dig anslutningen till en vattenslang typ... men hör gärna av dig eller skriv här eller nåt om resultat...

Mmmm får kolla om det an vara en lösning också...

Kom på att de kanske har nåt lämpligt på electrolux home. Var ju & köpte lite slangadaptrar till vår bänkdiskmaskin häromdagen för att få den att passa till vår kran. Det var ju en typ av snabbanslutning liknande tryckluftanslutningar.... Hmm, tål att undersökas... :bgrin:

frisk
Kommer du hit ofta?
Medlem
736046
October 1, 2004 - 8:19 pm
sp_Permalink sp_Print

Det kommer ju ut lite vatten, men är ju bara nån/några milliliter der rör sig om, har du tank så borde det ju vara lugnt.. hm.. bajonettkoppling tror jag det hette, du typ vrider isär d 2 "kontakterna" såg rätt smidigt ut.. jag bygger min externa vattenkylning i en gammal desktop-dator, bra att ha en relativt stor plan yta, att fästa radiator på... mitt projekt finns under projektlogar... lycka till, å sprid gärna lite nya idéer till mig =)

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 76
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL