September 21, 2001
July 31, 2001
Nja! Det är nog så att om du har litet flöde in i pumpen så kan vattnet "kavitera" tror jag det heter, det betyder att pumpen "piskar" ut syret ur vattnet. Typ det problem som ubåtar har när dom skall gå tyst. Jag har haft samma problem med min Hydor 20L pump men det löste sig när jag rätade slangen som går från block till insuget på pumpen.
December 23, 2000
Idioter! 😀 😀
Förklaringen är att det radiatorn är den högsta punkten i ditt vattenkylningssystem?
Och som ni vet så är luft lättare än vatten och stiger till den högsta punkten...
Det du bör göra att att ha en avluftningsslang precis efter radiatorns utgång/ingång och försöka få pumpen att pumpa ur luften med hjälp av vattnet...
August 17, 2001
tja...! det kan ju vara fler än en sak som spelar in i det här spelet...
1) vatten är lättare än luft.
2) Var kommer luften fån?
- jo, det kan bero som tidigare nämnt att pumpen "piskar" vatten så att det blir bubblor lr så har du radiatorn på den högsta punkten och har inte av luftat systemet, vilket madför att luften sammlas i radiatorn.
simpelt va??
August 10, 2001
Hmmnn ni borde nog hålla er vakna på fysiklektionerna....
Vatten har högre densitet än luft och är alltså "tyngre".
därför sammlas luften högst upp i ett system.
ni som inte tror mig kan ju fylla en ballong med luft och en med vatten sen kan ni ju försöka lista ut vilken som väger mest
October 9, 2001
On 2001-10-12 14:32, Wedge wrote:
Det "bildas" inte luft av vatten... du har en läcka.. eller så är det luft i systemet. Försök att släppa ut den bara.
Läcka vill jag inte tro, då hade nog inte vi sett det meddelandet...
De e ju som axell säger...
[ Detta Inlägg ändrades av: Biters den 2001-10-13 13:46 ]
September 21, 2001
Tack till alla för hjälpen med det var bara en liten läcka. Nu funkar det perfekt och pupmen hörs inget. Jag har ingen tank eller avlyftnings grej än (inte så mycket plats kvar i datorn). Temp på fullload mb27 cpu 39 men 2 st Papst 120mm bara på 7v. Målet var att datorn ska vara tyst och den är det nu.
1 Guest(s)