March 29, 2001
😀 Läs detta inlägg i AnandTechs forum: http://forums.anandtech.com/me.....TARTPAGE=1
Citat:
The SSSCA, among other things, will make the following illegal:
* Assembling a home-built PC.
* Using a non-secure computer (ie, a computer built before the would-be implementation of the SSSCA) on a network.
* Widespread development of open-sourced (non-copyrighted and “digitally unsigned? software.
* Use of open-sourced software (essentially the entire software platform for the UNIX and Linux operating systems, on which Computer Science research relies).
* University and corporate research on systems, debugging, security, and watermarking
[ Detta Inlägg ändrades av: RalfS den 2002-03-30 11:33 ]
June 18, 2001
Det är en Motion, dvs ett förslag till en lagstiftning, som givetvis bara includerar USA som har legat i rullning sedan ett år sedan ungefär, dock tror jag ju inte att den skulle gå igenom.
Detta skulle vara tvärtemot det som den Amerikanska Modellen vill, dvs ökad företagsamhet. Denna skulle bara gynna de stora tillverkarna som IBM, DELL, HP och Compaq. Alla andra småföretag skulle tvingas slå igen eller se över deras verksamhet från grunden vilket skulle kosta allt för mycket.
Denna motion är ju ytterligare ett bevis på att det finns idioter här i världen!
December 15, 2001
Läste på gamedev.net forumet att det kommer(iaf i USA) att bli olagligt att sprida källkod som inte har fått tillstånd av staten lr nåt sånt...
Man måste, om jag kom ihåg rätt, registrera shitten... Det var ngt tjafs med att ALLT måste ha copyright inbyggt, och även så kod...
Fast det skulle även inkludera alla program etc. =/
OK, OK... Även det kanske bara var en motion, men det är minst lika sjukt 🙁
Sen att man inte får använda vilket OS som helst är ju helt sjukt! Snacka om dubbelmoral!
Först stämmer de MS för att de inte ska få ha monopol(IE tjafset), sen föreslår dom att man inte får ha ngt open-source OS, alltså Windows/MacOS...
Hur har de tänkt hindra att folk gör egna små operativsystem da?
Man kan ju t.ex bara ändra en liten plutt-sak i linux kärnan, och säga att: "Nej, det här släpper inte jag på open-source" och så VIPS!...
Aja... Tur att det inte finns sånt här vrickat folk i Sverige =/ (fast det finns nog ändå... Gamla sura 43-åringar med taskig barndom.. Vad vet jag 😛 )
1 Guest(s)